گردشگری و توریسم

سعادتمند: دیدار استقلال و پارس جنوبی معوقه خواهد شد

احمد سعادتمند روز یکشنبه در گفت‌وگویی در مورد اینکه گفته می شود به ویروس کرونا مبتلا شده است، اظهار داشت: مشکلی ندارم. در حال حاضر خوب هستم و برای آن دسته از بازیکنانمان که به این ویروس مبتلا شدند، آرزوی سلامتی دارم.

وی در خصوص اظهارات هومن افاضلی که خواهان برتری تیمش برابر استقلال شده و اعلام کرده که در صورتی که پارس جم برنده دیدار با استقلال اعلام نشود، پرونده این بازی را در فیفا پیگیری خواهد کرد، افزود: نظر افاضلی در مورد آزمایش‌های اولیه که در یکی از بیمارستان‌های تهران گرفته شد، درست نبود. بازیکنانمان پنج بار تست دادند که ۴ تست‌ آنها منفی بود. به فاصله ۳ روز یکی از آنالیزورهای ما تستش مثبت شد و ما مجبور شدیم از همه آزمایش مجدد بگیریم. در آزمایش اولیه جواب تست ۶ بازیکن و در آزمایش بعدی هم ۶ بازیکن دیگر جواب تست‌هایشان مثبت شد.

مدیرعامل باشگاه استقلال خاطرنشان کرد: سیاوش یزدانی هم دیروز ابتلایش تایید شد و برایش آرزوی سلامتی می‌کنم. تعداد مبتلایان زیاد و انجام بازی غیر ممکن بود. ما تدابیر لازم را برای سفر به جم اندیشیده بودیم. هواپیمای چارتر گرفته بودیم و افرادی را ۲ روز زودتر فرستادیم تا هتل را ضدعفونی کنند اما تیم دیگر قابلیت انجام مسابقه را نداشت.

سعادتمند در پاسخ به این پرسش که تعداد کرونایی‌های استقلال و فولاد یکسان است، پس چرا دیدار آن تیم لغو شد اما استقلال برابر تراکتور به میدان رفت، تصریح کرد: برای صحت آزمایش های داده شده، زمان لازم است. ما از یک ماه و نیم پیش متقاضی حضور پنج بازیکن امید در تیم بزرگسالان بودیم اما سازمان لیگ موافقت نکرد. از همان امیدها هم ۳ بازیکن کرونایی داریم. الان از تعداد بازیکنان ما که چه در لیست هستند و چه در لیست نیستند، بالای ۸ نفر کرونایی داریم و این تعداد برای یک تیم فوتبال کم نیست.

وی در مورد موضع فدراسیون فوتبال در مورد دیدار استقلال و پارس جنوبی خاطرنشان کرد: مطمئن هستم این بازی معوقه محسوب می‌شود.

مدیرعامل استقلال در مورد اظهارات افاضلی که اعلام کرده تیمش به هیچ وجه برابر استقلال حاضر نخواهد شد، گفت: نظر او محترم است اما ما تابع تصمیمات سازمان لیگ و ستاد مبارزه با کرونا هستیم. مطمئن هستم این بازی معوقه خواهد شد. در زمان بازی طبق تست‌هایی که در بیمارستان مسیح دانشوری گرفته شد، بالای ۲۵ درصد تیم کرونا داشتند و مدارک آن هم موجود است. آن مدارک هم مورد قبول فدراسیون است.