گردشگری و توریسم

واکنش پنتاگون به توافق دفاعی جدید ایران با سوریه 

جسیکا مک نالتی سخنگوی پنتاگون در مصاحبه با نشریه نیوزویک گفت: مأموریت نیروهای آمریکایی در سوریه امروز همانطور است که اولین بار در سال ۲۰۱۴ برای شکست داعش شروع به کار کرد. 

مک نالتی با اشاره به توافق دفاعی میان ایران و سوریه گفت: نیروهای ایالات متحده همچنان به اجرای مأموریت شکست داعش در سوریه ادامه خواهند داد و با همکاری نیروهای محلی تایید شده در شمال شرقی سوریه و اطراف التنف همکاری می‌کنند. 

به رغم ادعای دولت ترامپ مبنی بر شکست داعش در سوریه در مارس سال گذشته، اما نیروهای تروریستی داعش همچنان در این کشور حضور داشته و حوزه کنترل خود را حتی به میادین گازی و نفتی شرق سوریه گسترش داده‌اند. 

به گزارش ایرنا، سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و سپهبد علی عبدالله ایوب جانشین فرمانده نیروهای مسلح و وزیر دفاع سوریه روز چهارشنبه در دمشق پایتخت این کشور توافقنامه جامع همکاری نظامی بین دو کشور را امضا کردند. 

توافق نظامی امضا شده میان سوریه و ایران به منظور گسترش همکاری نظامی و امنیتی در عرصه‌های فعالیت نیروهای مسلح دو کشور و ادامه هماهنگی‌های آن‌ها است. 

دو طرف پیش از امضای این توافق نامه با یکدیگر دیدار و در آن درباره تحولات سوریه و ضرورت خروج نیروهای بیگانه که به صورت غیرقانونی در خاک این کشور حضور دارند، گفت و گو و تبادل نظر کردند. 

سپهبد ایوب در جریان امضای این توافق همکاری تاکید کرد که اسرائیل شریک قدرت‌های دیگر در جنگ علیه سوریه و گروه‌های تروریستی جزئی از اقدامات خصمانه اسرائیل هستند. 

وی افزود که اگر دولت آمریکا می‌توانست سوریه و ایران و محور مقاومت را به زانو درآورد، لحظه‌ای درنگ نمی‌کرد. 

باقری نیز در مراسم امضای این توافق تصریح کرد که توافق امضا شده میان دو کشور اراده و تصمیم ما برای همکاری مشترک برای مواجهه با فشارهای آمریکا را تقویت کرده و ایران اقدام به تقویت سامانه‌های پدافندی موشکی سوریه در چارچوب تقویت روابط نظامی بین دو کشور خواهد کرد.