گردشگری و توریسم

۲۰ پرونده شکایت از تالارهای طرقبه‌شاندیز ثبت شد

امید جلیلی روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا تالارهای عمومی پذیرایی ظرف حدود پنج ماه اخیر اجازه فعالیت نداشته‌اند. 

وی ادامه داد: بر این اساس مدیران این مکانها موظفند همه وجه رزروهای قبلی سالن را که از مشتریان خود اخذ کرده اما مراسم آنها لغو شده است، بازگردانند.
رییس اداره تعزیرات حومتی بینالود گفت: تیر ماه جاری فعالیت تالارها به شرط رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری فیزیکی بین افراد آغاز شده بود. 

وی افزود: با این وجود امروز ۱۸ تیر ماه مطابق مصوبه ابلاغی از سوی ستاد مبارزه با کرونا همه تالارهای پذیرایی و باغ تالارهای فعال در طرقبه و شاندیز دوباره تعطیل شدند. 
جلیلی خگفت: مدیران این مکانها موظف هستند مطابق “حق لغو مجلس برای شهروندان” همه مبالغ را بطور کامل بازگردانند. 

رییس اداره تعزیرات حکومتی بینالود گفت: شهروندان ذینفع در صورت تخلف مدیران تالارهای پذیرایی و باغ تالارها از این الزام قانونی، می‌توانند از طریق سازمان تعزیرات حکومتی و یا تماس با سامانه ۱۲۵ شکایت خود را طرح و پیگیری کنند. 

فرماندار بینالود (طرقبه‌شاندیز) هم امروز اعلام کرد: با توجه به وضعیت قرمز شیوع کرونا در خراسان رضوی و به ویژه کلانشهر مشهد، همه تالارها و باغ تالارهای فعال در طرقبه‌شاندیز با هدف پیشگیری از انتقال ویروس بیماری همه‌گیر برای مراقبت از سلامت عموم مردم تعطیل شده‌اند.

طرقبه‌شاندیز منطقه تفرجگاهی برخوردار از جاذبه‌های طبیعی کوهستانی، چشم‌اندازهای سرسبز، رودخانه و هوای مطبوع، تنها تنفسگاه کلانشهر بزرگ مشهد و پس این کلانشهر جذابترین مقصد گردشگران در خراسان رضوی است. این منطقه دارای مراکز متعدد تفریحی پذیرایی، اقامتی، رفاهی است. بر اساس برخی آمارها تنها “شاندیز” سالیانه پذیرای حدود پنج میلیون گردشگر است که حدود ۳۰ درصد آنها از خارج استان خراسان رضوی به این منطقه سفر می‌کنند.
شهرستان بینالود واقع در غرب و شمال غرب مشهد با مساحت هزار و ۱۰۰ کیلومترمربع ۵۸ هزار و ۴۸۳ نفر جمعیت دارد. ۳۱ هزار نفر از جمعیت این شهرستان ساکن بخشهای شاندیز و طرقبه و دهستانهایی همچون ابرده، جاغرق، زشک و کنگ هستند.

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون ۲۴۸ هزار و ۳۷۹ نفر در ایران به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند. این بیماری تا ظهر امروز ۱۸ تیر ماه جان ۱۲ هزار و ۸۴ نفر را در کشورمان گرفته است. 

همچنین ۲۰۹ هزار ۴۶۳ نفر از مبتلایان به کرونا در ایران تاکنون بهبود یافته‌اند.