گردشگری و توریسم

دارالقرآن و بنیاد مهدویت در بیجار بازگشایی شد

کمال حیدرزاده روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با حضور مردم و مسوولین، دارالقرآن و بنیاد مهدویت در طبقه دوم مسجدالحسین بیجار بازگشایی و فعالیت خود را آغاز کرد.

وی افزود: دارالقرآن و بنیاد مهدویت با هدف آشنایی نسل جدید، نوجوانان و جوانان با حکومت مهدویت، مسائل مذهبی و دینی، آموزش قرآن کریم و دوره های زندگی اسلامی در قالب گفتان دینی و مذهبی در این مکان مقدس ایجاد و در ۲ نوبت صبح و عصر، روزهای زوج و فرد آماده ارائه آموزش است.

مدیر بنیاد مهدویت بیجار با اشاره به اینکه این بنیاد از سال ۱۳۷۹ در کشور و با حضور مسوولان ارشد وقت استانی تاسیس و فعالیت خود را آغاز کرده است، گفت: تاکنون به علت نبود فضا و مکانی مناسب این مرکز در شهرستان بیجار راه اندازی نشده بود.

او تاکید کرد: مکان بنیاد مهدویت در فضای ۱۰۰ مترمربعی و اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد ریال از محل کمک‌های مردمی و خیرین در مسجدالحسین علیه الاسلام راه‌اندازی شد.

حیدرزاده یادآور شد: در گفتمان های دینی از استادان دینی و مذهبی، حوزه های علمیه برداران و خواهران استفاد خواهد شد و برگزاری دوره های تخصصی ویژه مناسب گروه‌های سنی نیز برنامه ریزی شده است.

وی افزود: هزینه کردن در برنامه های فرهنگی بویژه فرهنگ دینی بهترین سرمایه گذاری در مقابله با آسیب های فرهنگی و اجتماعی است.

شهرستان ۸۹ هزار نفری بیجار در ۱۴۲ کیلومتری شرق شهر سنندج مرکز استان کردستان قرار دارد.