گردشگری و توریسم

خبرهای کوتاه

مدیر شهرداری منطقه یک سنندج روز یکشنبه گفت: با هدف جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز در سطح شهر از ابتدای تیر تاکنون ۱۱ دستگاه انواع ماشین آلات عمرانی حین فعالیت و احداث بناهای غیر مجاز توقیف شدند.

علیرضا کاظمی اظهار داشت: یکی از اقدامات موثر در راستای کاهش ساخت وسازهای غیرمجاز توقیف ماشین آلات عمرانی است که در ۲ ماه اخیر با حکم مراجع قضایی و همکاری نیروی انتظامی با جدیت تمام در حال اجرا است.

وی یکی از تخلفات رایج در ساخت و ساز را تخلف عدم رعایت شهرسازی و اصول فنی و عدم استحکام بنا از سوی سازندگان اعلام کرد وگفت: از جمله پیامدهای این موضوع آشفتگی سیمای شهری و بروز خطرات جانی و مالی برای مالکان و خریداران است که لطمه‌های جبران‌ناپذیری را به شهر و شهروندان وارد می‌کند.

مدیر شهرداری منطقه یک سنندج با اشاره به توقیف ۹ دستگاه خودرو انواع ماشین آلات عمرانی  درحین ساخت و ساز غیرمجاز از ابتدای تیر تاکنون افزود: این تعداد ماشین آلات  شامل ۲ دستگاه کمپرسی، ۲ دستگاه بیل، یک دستگاه لودر، یک دستگاه گریدر، یک دستگاه زامیاد، یک دستگاه تراکتور و یک دستگاه میکسر بوده است.

وی همچنین به توقیف ۲ دستگاه  ماشین آلات عمرانی در سطح منطقه اشاره کرد و اظهار داشت: خودروهای توقیفی شامل یک دستگاه بیل و یک دستگاه  پمپ بتن بوده است.

کاظمی تاکید کرد: با هرگونه ساخت و سازغیرمجاز و غیراصولی که موجب آسیب جدی به زیبایی بصری سطح شهر و به خطر افتادن جان و مال شهروندان به دلیل عدم استحکام بنا می‌شود قاطعانه برخورد خواهد شد.

شهر سنندج مرکز استان کردستان با حدود ۵۰۰ هزار نفر جمعیت با سه ناحیه شهرداری اداره می‌شود.
 

تصادف بین ۲ دستگاه خودرو سواری پراید در سنندج سه مصدوم بجای گذاشت

معاون عملیات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج نیز گفت : عصر روز گذشته ۲ دستگاه خودرو سواری پراید در مسیر جاده نایسر به سمت روستای باباریز با هم برخورد می‌کنند.

صالح زندی گفت : پس از تماس شهروندان با سامانه ۱۲۵ این سازمان بلافاصله نیروهای عملیاتی ایستگاه آتش نشانی ۲ و ۶ به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: در این حادثه سه نفر از شهروندان داخل خودرو گیر کرده بودند که نیروهای عملیاتی این سازمان با برش بخشی از خودرو سواری نسبت به بیرون کشیدن مصدومین اقدام کردند و بلافاصله توسط اورژانس به مراکز درمانی منتقل شدند.