گردشگری و توریسم

بیمه شدگان تامین اجتماعی زنجان از ۶ روش استعلام غیرحضوری استفاده کنند

 مسعود علیاری روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: بر این اساس اعتبار دفترچه‌های درمانی که در اختیار بیمه شدگان این سازمان قرار دارد از طریق بار کد خوان تعبیه شده (با استفاده از دوربین موبایل) و یا ورود کد ملی در وب اپلیکیشن به آدرس tamin.ir ، از طریق بستر USSD، با شماره گیری کد دستوری #۱*۱۴۲۰*۴*، کد دستوری #۱۶۶۶* بیمه سلامت  و سامانه اینترنتی به آدرس medical.tamin.ir قابل استعلام است.

وی اضافه کرد: دفترچه هایی که تاریخ اعتبار آنها به پایان رسیده یا در آینده به پایان می رسد، از اول خرداد ماه سال جاری بدون نیاز به مراجعه حضوری تمدید اعتبار شده است.

این مسؤول ادامه داد: مراکز درمانی طرف قرارداد از جمله پزشکان، داروخانه ها و مراکز پاراکلینیک، اعتبار دفترچه های درمانی را از طریق یکی از ۶ روش فوری، بر خط و غیر حضوری انجام داده و به سهولت قابل استفاده هستند و در حین مراجعه بیمه شده استعلام و به مراجعه کننده ارائه خدمت می کنند.

وی اظهار داشت: بیمه شدگان، بازنشستگان و تمامی افرادی که دارای دفترچه درمانی تامین اجتماعی هستند از مراجعه حضوری به شعب و کارگزاری ها برای تمدید اعتبار دفترچه ها خودداری کنند زیرا اعتبار دفترچه درمانی آنان از طریق استعلام بر خط و فوری و در حین مراجعه به مراکز درمانی و مطب پزشکان از طریق مذکور مشخص است و می توانند تا آخرین برگ دفترچه درمانی خود را بدون نیاز به تمدید اعتبار حضوری، استفاده کنند.

علیاری افزود: خود بیمه شدگان تامین اجتماعی نیز می توانند اعتبار دفترچه های خود را از طریق روش های ۶ گانه ذکر شده استعلام کنند.

وی اضافه کرد:  سامانه استحقاق درمان (استعلام بر خط اعتبار دفترچه های درمانی) سازمان تامین اجتماعی تاکنون در اختیار داروخانه ها مراکز پاراکلینیک و بیمارستان های طرف قرارداد با این سازمان قرار داشت که به منظور سهولت بیشتر، این سامانه با روش های جدید و متنوع در اختیار پزشکان و نیز کلیه بیمه شدگان قرار گرفته است.

 مدیرکل تامین اجتماعی استان زنجان خاطرنشان کرد: براساس آمارهای موجود سالانه در کل کشور بیش از ۹۷ میلیون بار مراجعه به شعب و کارگزاری های سازمان  انجام می شود که ۵۵ درصد مربوط به خدمات دفترچه است.

وی یادآوری کرد:  از میان ۳۹ میلیون بار فقط مربوط به تامین اعتبار است، از این رو سازمان تامین اجتماعی در حرکتی برنامه ریزی شده در مرحله اول حذف اعتبار را شروع کرده که ضمن کاهش مراجعه حضوری به واحدهای اجرایی، رضایتمندی بیمه شدگان را نیز در پی دارد.