گردشگری و توریسم

حماس: با هر ابزار و وسیله‌ای با الحاق کرانه باختری مقابله می‌کنیم

به گزارش تارنمای حماس، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین باردیگر مخالفت قاطع خود را نسبت به طرح معامله قرن آمریکا و طرح الحاق کرانه باختری اعلام کرد.

حماس افزوده است: طرح رژیم صهیونیستی تجاوز جدید و آشکار علیه مردم ماست و در واقع یکی از بخش‌های معامله قرن است که دولت نژادپرست ترامپ از آن حمایت و پشتیبانی می‌کند.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین بر لزوم اتحاد گروه‌های فلسطینی برای مقابله با طرح الحاق کرانه باختری تاکید و خواستار توافق بر سر یک برنامه ملی جامع برای مقابله با رژیم اشغالگر و ناکام گذاشتن طرح‌های خطرناک آن و پایان اشغالگری شد.

در بخشی از اطلاعیه حماس آمده است: ما دستان خود را به سوی همه به ویژه برادران ما در جنبش فتح و همه گروه‌های فلسطینی برای اقدام مشترک ملی دراز می‌کنیم؛ زیرا که اکنون نباید زمان طرح اختلافات سیاسی نیست و باید درهای اتحاد را گشود و از همه ظرفیت‌ها برای مقابله جامع در همه زمینه‌ها استفاده کرد.

حماس همچنین از مردم اقصی نقاط فلسطین و اردوگاه‌های آوراگان خواسته تا جنبش مردمی بزرگی برای مخالفت با طرح الحاق به راه اندازند و خشم خود را نسبت به این موضوع ابراز دارند.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین همچنین خواستار برگزاری نشست سران فلسطینی برای توافق بر سر یک راهبرد ملی جامع برای مقابه با برنامه رژیم اشغالگر و رسیدن به اتحاد ملی شد.

این جنبش فلسطینی همچنین نسبت به تبعات هرگونه سازش در مقابل رژیم صهیونیستی هشدار داده و افزوده است: هرگونه امتیازدهی به اشغالگر باعث طمع بیشتر آن برای سرقت بیشتر اراضی ما و تضییع حقوق ملی ما می‌شود.

حماس درخصوص تلاش‌های رژیم اشغالگر برای شکستن جبهه منطقه‌ای و مواضع متحد عربی از طریق عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی هشدار داد و تاکید کرد که بایستی عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی جرم تلقی شود و کسانی را که با این کار خنجر به پهلوی امت اسلامی می‌زنند منزوی کرد.

رژیم صهیونیستی قصد دارد بخش‌هایی از کرانه باختری رود اردن را که در جنگ ۱۹۶۷ میلادی به اشغال در آورده، به قلمرو خاکی خود ضمیمه کند.  

طرح صلح «دونالد ترامپ» که به «معامله قرن» معرفی شده است، چند ماه پیش منتشر و موجب خشم فلسطینیان و رد آن از سوی جامعه بین‌المللی شد

بر اساس این طرح، رژیم صهیونیستی مجاز می‌شود تا شهرک‌های کرانه باختری و منطقه راهبردی دره اردن را به سرزمین‌های اشغالی الحاق کند.

برخی کشورهای اروپایی تهدید کرده‌اند که در صورت اجرای تصمیم رژیم اسرائیل برای الحاق کرانه باختری، اساس روابط خود با تل آویو را تغییر خواهند داد.