گردشگری و توریسم

زنان خیر خراسان رضوی ۱.۲ میلیون ماسک به محرومان استان اهدا کردند

رییس شورای مشارکت‌های زنان مجمع خیرین سلامت خراسان رضوی روز دوشنبه با بیان این مطلب به خبرنگار ایرنا گفت: ماسک‌های تولیدی در بین اقشار مختلف مردم  شامل پاکبانان، نیروی انتظامی، دانش‌آموزان به ویژه دانش‌آموزان عشایری، ساکنان حاشیه شهر و مناطق محروم استان خراسان رضوی به صورت رایگان توزیع شده است.
آرزو حیدریان افزود: این ماسک‌ها با ایجاد کارگاههای تولید ماسک دایر شده در شهرستان‌های مختلف استان نظیر مشهد، بردسکن، قوچان، کلات، تایباد و بجستان تولید شده است که برخی از آنها همچنان فعال است و برخی به صورت موقتی فعالیت می‌کرده‌اند.
وی ادامه داد: در حال حاضر روزانه هزار ماسک در کارگاههای تولید ماسک در شهرستانهای مشهد و بردسکن تولید می‌شود و همزمان با بازگشایی مدارس، شهرستانهای دیگر هم برای تولید ماسک و توزیع آن در بین دانش‌آموزان دوباره فعال می‌شوند.
رییس شورای مشارکت‌های زنان مجمع خیرین سلامت خراسان رضوی از توزیع ماسک و مواد ضد عفونی برای دانش‌آموزان پایه نهم و دوازدهم که به صورت حضوری امتحانات آنها در مشهد و خراسان رضوی برگزار شد خبر داد.
حیدریان افزود: شورای مشارکت‌های زنان مجمع خیرین سلامت با همکاری خیران تاکنون ۴۲ میلیارد ریال در موضوع پیشگیری و مقابله با کرونا در حوزه تهیه و توزیع مواد ضد عفونی، ماسک، تجهیزات پزشکی، آموزش و اطلاع‌رسانی با برپایی پویش نه به کرونا هزینه کرده است.
وی با اشاره به اقدامات شورای مشارکتهای زنان مجمع خیرین سلامت همزمان با دهه کرامت افزود: ادامه توزیع بسته‌های غذایی در بین بیماران، خانواده بیماران و بانوان بی‌سرپرست در استان، بازدید از بیمارستانها و تقدیم هدایا به کودکان بیمار، اهدای ماسک و مواد ضد عفونی کننده به محرومان و تجلیل از گروه‌های فعال در حوزه پیشگیری از کرونا مانند دانش‌آموزان و خیرین با اقداماتی نظیر کمک به تولید ماسک از جمله این برنامه‌هاست.
شورای مشارکت‌های زنان مجمع خیرین سلامت خراسان رضوی که اکنون بیش از هزار عضو دارد برای نخستین بار در کشور از سال ۱۳۹۵ فعالیت خود را آغاز کرده است.