گردشگری و توریسم

مدیرکل تبلیغات ایلام: تبلیغ دین در حوزه اجتماعی تاثیرگذاری بیشتری دارد

حجت الاسلام محمد فتاحی روز شنبه در آستانه سالروز تاسیس این نهاد در نشست با خبرنگاران رسانه های مختلف گروهی استان ایلام افزود: با توجه به هجمه های دشمنان برای فشار و تهاجم فرهنگی علیه این ملت باید با هدایت مردم به سمت آموزه های دینی و تقویت بنیه مذهبی مقابل این هجمه ها ایستادگی کرد.

وی با اشاره به وجود فرقه های خرافی در جامعه، ادامه داد: تلاش این فرقه ها مخدودش کردن ارزشهای اسلامی است و در این میان نقش روحانیان و مبلغان دینی در این زمینه بسیار مهم و حیاتی است.

حوزه تبلیغ دین در انحصار روحانیت نیست

وی با ذکر اینکه هر فردی می تواند مبلغ دین باشد، گفت: حوزه تبلیغ دین تنها در اختیار روحانیان نبوده و عموم مردم می توانند در این زمنیه مشارکت داشته باشند.

حجت الاسلام فتاحی اظهار کرد: به عنوان مثال یک هنرمند می تواند با هنرش و خلق اثر هنری برای تبلیغ دین تلاش کند و در این زمینه یاریگر این سازمان باشد.

وی با تاکید بر اینکه تبلیغ با فرهنگ به یک معناست، افزود: نقش دین و تبلیغات در تربیت جوانان بی بدیل است و می توان از یاس و نا امیدی این افراد جلوگیری کرد و در این زمینه باید از جزئی نگری و سطحی نگری پرهیز شود.

فعالیت ۹۰۰ هیات مذهبی در استان ایلام

وی در ادامه از فعالیت ۹۰۰هیات مذهبی در استان خبر داد و گفت: این هیات ها کار برگزاری و اجرای برنامه ها و فعالیتهای مذهبی و دینی در استان و سایر فعالیت های مرتبط را بر عهده دارند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی ایلام گفت: اکنون یک هزار و ۲۰۰ مداح آموزش دیده در سطح استان با نظارت این سازمان فعالیت دارند.

وی برگزاری گفتمان دینی، حمایت از تالیفات حوزه دین، استقرار روحانیان طرح هجرت در استان و فعالیت ۷۰موسسه قرآنی  را از دیگربرنامه های این اداره کل در طول سال برشمرد.

تشکیل قرارگاه رسانه ای در سازمان تبلیغات ایلام

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی ایلام نیز در این نشست از تشکیل قرارگاه رسانه ای در محل این سازمان با هدف تبلیغ و اطلاع رسانی فعالیت ها خبر داد.

حجت الاسلام حشمت رستمی بیان کرد: در این زمینه این سازمان آماده پاسخگویی به رسانه هاست تا فعالیت های این سازمان به عموم مردم منعکس شود.

وی از عموم رسانه های مختلف گروهی استان دعوت کرد با تولید محتوای رسانه ای در حوزه دین مردم را به این سمت ترغیب و تشویق کنند.

برگزاری ۱۲۰ کارگاه پیشگیری از اعتیاد در مساجد و مدارس

وی همچنین به برنامه های پیشگیری از اعتیاد در مساجد و مدارس این استان اشاره کرد و گفت: در طول سال گذشته ۱۲۰ کارگاه در این مناطق برگزار شده است.

به گفته حجت الاسلام رستمی، همچنین در سه منطقه پر خطر شهر ایلام پایگاه فرهنگی، اجتماعی با مسوولیت روحانیان راه اندازی شده است.

اول تیرماه سالرزو تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی است.