گردشگری و توریسم

دولت اقلیم کردستان عراق: پ.ک.ک منطقه ما را ترک کند

“گوتیار عادل” سخنگوی رسمی دولت محلی کردستان عراق در بیانیه‌ای که رونوشت آن در اختیار خبرگزاری ملی عراق (نینا)، قرار گرفت، گفت: با درد و نگرانی زیاد حوادثی را که روز جمعه و روزهای گذشته در مناطق مرزی (کردستان عراق) روی داده است، زیر نظر داریم، حوادثی که به شهروندان غیرنظامی و روستاهای این مناطق خسارات جانی و مادی وارد کرده است.

عادل گفت: دولت اقلیم کردستان عراق این حوادث را از سوی هر گروهی که رخ دهد، محکوم می‌کند و ما از جمهوری ترکیه می‌خواهیم به حاکمیت ارضی عراق احترام بگذارد، همچنان که خواسته ما از حزب کارگران این است که این مناطق را تخلیه و از ایجاد تنش در مناطق مرزی اقلیم خودداری کند.

وی اضافه کرد: درحالی که اقلیم کردستان به دنبال ایجاد روابط دوستانه با کشورهای همسایه است، در عین حال نمی‌پذیرد خاک اقلیم به محلی برای حمله به هیچ کشوری تبدیل شود.

 “کاطع الرکابی” عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق نیز جمعه شب از دولت بغداد خواست که از ترکیه به خاطر حملات اخیرش به شمال عراق به سازمان ملل متحد شکایت کند.

ترکیه از ۱۴ ژوئن سال جاری (۲۵ خرداد) بار دیگر عملیات نظامی را به شمال عراق از سرگرفته است.

به گفته منابع محلی کردستان عراق، روز جمعه مناطقی همچون “سنجار”، “قره جوخ”، “قندیل”، “الزاب”، “افاشین”، “باسیان”، “مخمور”، “خواکورک”  هدف حمله جنگنده‌های ترکیه قرار گرفته‌ است.

براساس گزارش این منابع، در حمله روز جمعه جنگنده‌های ترکیه به دو منطقه “شیلادزی” و “کانی ماسی” در دهوک کردستان عراق پنج غیرنظامی کشته شدند.

در این حملات همچنین سه عضو مسلح حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) نیز کشته شدند.