گردشگری و توریسم

استاندار یزد: برنامه‌های مبارزه با موادمخدر بازنگری شود

محمدعلی طالبی شامگاه دوشنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان یزد افزود: پایش و ارزیابی‌ مستمر فعالیت‌های چند دهه اخیر در خصوص مبارزه با مواد مخدر بسیار مهم و دستگاه‌های مرتبط با این موضوع باید در این زمینه اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون در استان با همکاری دستگاه‌های مسوول و همراهی مردم در این بخش اقدام‌های موثری به عمل آمده بر تداوم تعامل و پیگیری طرح‌ها تاکید کرد.

طالبی اظهار کرد: طی چند دهه اخیر سرمایه‌های زیادی را به خاطر اعتیاد به مواد مخدر از دست دادیم و همچنین در همین زمینه جامعه دچار خسارت‌های زیاد اقتصادی و اجتماعی شده است. 

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان یزد نیز گفت: سال گذشته حدود ۴۰ تن مواد مخدر در این استان کشف شد که نسبت به سال ۹۷ حدود  ۴۰ درصد رشد نشان می‌دهد.

سیدمصطفی کرباسی افزود: برای مبارزه با مواد مخدر تاکنون با هماهنگی اعضا شورا اقدام‌های خوبی صورت گرفته و در حوزه فرهنگی بیشتر نیاز به برنامه ریزی احساس می‌شود .

در این نشست مقرر شد به مناسبت هفته مبارزه با موادمخدر در تیرماه، برنامه‌های مختلفی در زمینه اطلاع‌رسانی و برپایی نمایشگاه دائمی پیشگیری از اعتیاد توسط اداره کل آموزش و پرورش صورت گیرد.

از ابتدای سال جاری تاکنون حدود ۱۰ تن انواع موادمخدر در استان یزد کشف شده‌ است. 

جاده‌های یزد نقش مؤثری در برقراری ارتباط استان‌های جنوبی و شرقی ایران به مرکز کشور دارد و با توجه به موقعیت آن در مسیر کریدور شمال – جنوب و شرق و غرب، در برخی مواقع راه‌های این استان برای انتقال کالای قاچاق و مواد مخدر مورد سوء استفاده قرار می‌گیرد.

روزانه حدود ۴۰۰ هزار دستگاه انواع خودرو سبک و سنگین از جاده‌های استان یزد عبور می‌کند.