اقامتگاه, اماکن دیدنی ایران

قیمت “هتل‌های کپسولی” چقدر است؟/تصاویر


قاصدک 24

مدیرعامل کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی در مراسم رونمایی از نمونه‌های اولیه هتلهای کپسولی از جزئیات این هتلها و قیمت هر عدد از هتل کپسولی در کشور گفت.

تسنیم: حسین اربابی امروز در مراسم رونمایی از نمونه‌های اولیه هتلهای کپسولی در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اظهار کرد: فلسفه اصلی حضور هتلهای کپسولی در ایران بیشتر به مدلهای اقتصادی به‌صرفه سفر بازمی‌گردد و به دنبال این است که سفرهای ارزان را امکان‌پذیر کند.

وی افزود: یک بخش عمده‌ای از گردشگری تجهیز مقصد است و بدون تجهیز مقصد سرانجام مطلوب را نخواهد داشت؛ مقاصد مختلفی در حوزه گردشگری داریم اما از نظر اقتصادی و زیست محیطی ممکن است اقامتگاه‌هایی با سازه‌های سنگین و هزینه‌های بالا ایجاد کنیم. اما هتل کپسولی که توسط کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ایران با دستور وزیر میراث فرهنگی و گردشگری وارد شده، به صرفه است و سازگار با مباحث زیست محیطی است.

اربابی تصریح کرد: این اقامتگاه‌ها می‌تواند به سفرها تنوع بخشیده و می‌تواند در اماکنی که اقامتگاه‌ها به صورتی موقتی وجود دارد مانند اکوکمپ‌ها پوشش‌دهی داشته باشد. همچنین از این اقامتگاه‌ها می‌توان در اماکنی که مردم مجبور به توقف موقت در آن هستند، استفاده کرد.

وی ادامه داد: هزینه‌های سرمایه‌گذاری به نسبت اقامتگاه‌های دیگر کمتر از نصف است و به همین دلیل قیمت تمام شده بسیار پایین است و می‌تواند برای مردم اقامت‌ارزان و موقت را به ارمغان بیاورد.

مدیرعامل کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی درباره در نظر گرفتن شهرهای مخصوص استقرار این این هتل‌های کپسولی‌ خاطرنشان کرد: دامنه استفاده از این هتلها در مناطق جغرافیایی مختلف وجود دارد به عنوان مثال در اطراف تهران مناطق مختلفی برای کمپ گردشگری داریم که استفاده از این هتل کپسولی‌ها در آن مناسب است همچنین در مناطق کویری می‌توان از آنها استفاده کرد.

وی افزود: به جز موارد گردشگری، از این هتلها می‌توان در فرودگاه‌ها، بیمارستان‌هایی که در شهرهای بزرگ وجود دارند، ایستگاه‌های قطار و پایانه‌های مسافربری برون‌شهری استفاده کرد و می‌تواند مفید واقع شود بنابراین واقعیت این است که گستره ایران می‌تواند برای استقرار این هتلهای کپسولی مناسب باشد.

اربابی تصریح کرد: ما 80 نقطه در ایران را برای استقرار این هتل کپسولی‌ها شناسایی کرده‌ایم که طی یک برنامه 6 ماهه تا 2 ساله نیازمند 5000 دستگاه از این هتلها هستیم؛ در حال حاضر هم تنها 200 عدد وارد کشور کرده‌ایم؛ امیدواریم طی دوسال بتوانیم این اماکن را مجهز کنیم.

وی ادامه داد: این هتلهای کپسولی تجهیزاتی معادل با هتلهای 4 ستاره دارد البته با محدودیت‌های خودش؛ فضای این هتلها فاقد سرویس‌های بهداشتی است و باید به ازای هر 20 کپسول یک سرویس بهداشتی و یک حمام برایش در نظر گرفت البته باید همواره این موضوع را در نظر داشت که این هتلها برای استفاده‌های موقت پیش‌بینی شده‌اند اما امکانات و طراحی آن چیزی در حد هتلهای 4 ستاره و با قیمتی بسیار پایین‌تر از هتل 4 ستاره است.

مدیرعامل کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی درباره قیمت این هتلها توضیح داد: این هتل کپسولی‌ها قیمتهای متنوعی دارند و متناسب با خدمات و انعطافی که در جنس محصول وجود دارد از 20 میلیون تومان شروع می‌شود و تا 100 میلیون تومان هم قیمت‌گذاری می‌شوند؛ نمونه‌ای هم که در اینجا وجود دارد تقریبا معادل 60 میلیون تومان تعیین قیمت می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به افزایش طبیعت‌گردی در ایران پیش‌بینی می‌کنیم ممکن از بیش از 10 هزار دستگاه هتل کپسولی نیاز داشته‌ باشیم؛ قرار بود مجموعه‌های خصوصی اقدام به واردات این دستگاه‌ها کنند اما با توجه به عدم ورود شرکتها به این موضوع با دستور وزیر، ما این نمونه‌ها را وارد کردیم؛ مدیریت این کپسولها هم به عهده هر جایی است که آنها را در اختیار می‌گیرد؛ این کپسولها، امکان کنترل با یک سیستم مرکزی را هم دارد.

هتل کپسولی

هتل کپسولی

هتل کپسولی


صوفی