گردشگری و توریسم

خیران مراوه‌تپه برای خانه‌دارشدن معلولان آستین بالا می‌زنند

امانگلدی ضمیر یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: به زودی انجمن خیرین مسکن ساز در مراوه تپه راه اندازی می شود که هدف از تشکیل این انجمن، کمک به احداث مسکن برای نیازمندان و  خانواده‌های دارای معلول است.

وی بیان کرد: هم اکنون ساخت ۱۱ واحد مسکونی برای خانواده‌های دارای ۲ فرزند معلول در مراوه‌تپه درحال انجام است که پنج واحد آن تا هفته دولت امسال به بهره‌بردای می‌رسد.

ضمیر اضافه کرد: برای ساخت مسکن خانواده‌های دارای ۲ معلول ۲۴۰ میلیون ریال توسط بهزیستی، ۳۶۰ میلیون ریال توسط بنیاد مستضعفان و ۴۰ میلیون ریال از محل حساب ۱۰۰ امام کمک بلاعوض و ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات ارزان قیمت پرداخت می‌شود.

فرماندار مراوه تپه همچنین از بستری شدن ۱۰ نفر از اهالی این شهرستان در بیمارستان های گنبدکاووس و کلاله به دلیل ابتلا به کرونا خبر داد و گفت: این افراد حدفاصل ۹ تا ۲۲ خرداد به دلیل رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی و حضور در مراسم‌های عروسی و عزاداری به این بیماری مبتلا شدند.

شهرستان مراوه تپه افزون بر ۶۵ هزار نفر جمعیت دارد که در دو نقطه شهری و ۱۰۸ روستا سکونت دارند.

به گفته سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکنون در کشور ۱۸۷ هزار و ۴۲۷ نفر به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۰۷ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، جان باختگان کرونا در کشور به ۸ هزار و ۸۳۷ نفر رسید.