گردشگری و توریسم

اجرای پروژه‌های اقتصاد مقاومتی در استان اردبیل شتاب می‌گیرد

به گزارش روز جمعه ایرنا ، داود شایقی در جلسه شورای برنامه‌ریزی خلخال افزود: بودجه استانی امسال استان اردبیل ۲ هزار و ۶۲۰ میلیارد ریال است که بر مبنای شاخص‌های توزیع اعتبارات استانی بین ۱۱ شهرستان استان با ضریب مشخص توزیع می‌شود.

وی گفت: بودجه امسال استان اردبیل نسبت به سال گذشته که ۲ هزار و ۳۶۰ میلیارد ریال بود، رشد ۱۰.۱ درصدی دارد.

وی اظهارداشتد: پروژه‌هایی که ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند و قابلیت افتتاح در سال ۹۹ و ۱۴۰۰ را داشته باشند در اولویت تامین اعتبار قرار می‌گیرند.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل افزود: انتظار داریم فرمانداران با هماهنگی و همراهی مدیران استانی دستگاه‌های اجرایی توزیع اعتبارات را با اولویت‌های تعریف شده آغاز کنند که در این زمینه بیشترین منابع به بخش جهش تولید و زیرساخت‌های لازم اختصاص می‌یابد.
وی از فرمانداران خواست از خرد کردن اعتبارات برای اجرای پروژه‌های متعدد خودداری کرده و توجه جدی به توسعه مناطق محروم و روستایی در تامین منابع مورد نیاز داشته باشند.
او همچنین گفت: اولویت توزیع اعتبارات امسال استان توجه به مناطق محروم و کم‌برخوردار روستایی و تکمیل پروژه‌های تاثیرگذار است و انتظار می‌رود دستگاه‌های اجرایی استان با صرفه‌جویی در سال جاری اعتبارات استانی و ملی را هزینه کنند تا در پایان سال با مشکل و نارسایی روبرو نشوند.

شایقی بیان کرد: امسال یک‌هزار و ۴۸۰ میلیارد ریال اعتبار از محل‌های اعتباری ملی و استانی به شهرستان خلخال اختصاص یافته است.

به گفته وی ، یک‌هزار و  ۲۰۰ میلیارد ریال از اعتبار یاد شده از محل اعتبارات و ردیف‌های بودجه ملی سال ۹۹ کشور و ۲۸۰ میلیارد ریال نیز از محل اعتبارات استانی امسال استان است که از طریق شورای برنامه‌ریزی در اختیار پروژه‌ها و طرح‌های عمرانی خلخال قرار می‌گیرد.

او همچنین از تخصیص ۵۲۰ میلیارد ریال اعتبار جدید برای ادامه و تکمیل عملیات اجرایی پروژه راه اصلی خلخال – منجیل در سال جاری خبر داد و گفت: برای بهره‌برداری از راه توریستی خلخال – ماسوله در تابستان امسال ۲۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات سفر رییس‌جمهوری به استان اردبیل و برای اجرای پروژه حذف گردنه الماس و احداث تونل در مسیر خلخال – اسالم تخصیص ۱۰۰ درصدی یافته که در آینده نزدیک این پروژه با حضور معاون رییس‌جمهوری و رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور کلنگ‌زنی خواهد شد.

وی گفت: سهم شهرستان خلخال از این اعتبار با لحاظ شاخص‌های توزیع اعتبار از جمله آمار جمعیت ،درصد محرومیت و سایر شاخص‌های تعیین شده برای توزیع عادلانه اعتبارات استانی اردبیل در بین مناطق مختلف این استان ۱۰.۷۶ درصد است.