گردشگری و توریسم

۸۰ درصد مبتلایان به کرونا در خراسان رضوی بهبود یافته‌اند

دانشگاه علوم پزشکی مشهد روز پنجشنبه به نقل از دکتر محمد حسین بحرینی افزود: در حال حاضر ۴۰۶ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بستری هستند که از این تعداد ۱۰۷ بیمار در بخش‌های مراقبت ویژه تحت مراقبت قرار دارند.
وی با اشاره به روند افزایشی ابتلا به بیماری کرونا در مناطق زیر پوشش  دانشگاه علوم پزشکی مشهد طی روزهای اخیر ادامه داد: بیشتر بیماران شناسایی شده به صورت سرپایی خدمات بهداشتی دریافت می‌کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در استان خراسان رضوی ۱۱۰ روز می‌گذرد که طی این مدت در ماه‌های اسفند ۹۸ و فروردین ماه امسال تعداد مبتلایان روند افزایشی داشت و در اردیبهشت ماه این روند نزولی شد اما در ۲ هفته اخیر و به ویژه در چند روز گذشته دوباره تعداد بیماران مبتلا افزایش یافت.
وی افزود: با وجود افزایش بیماران مبتلا به کرونا تعداد بیماران بد حال افزایش نداشته است. 
دکتر بحرینی مهمترین علت افزایش تعداد بیماران مبتلا به کرونا در مشهد و استان خراسان رضوی را کم توجهی نسبت به توصیه‌های بهداشتی، اصول خود مراقبتی و فاصله‌گذاری اجتماعی عنوان کرد.
وی ادامه داد: ویروس کرونا از طریق قطرات بسیار ریز بزاق، عطسه و صحبت کردن یا سطوح آلوده انتقال می‌یابد و این بیماری علاوه بر تنگی نفس، تب و بدن درد، با علائم مختلف دیگر همچون ضعف و بیحالی، مشکلات گوارشی و پوستی نیز همراه دارد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد استفاده از ماسک، فاصله‌گذاری اجتماعی، شستن مکرر دست‌ها، ضد عفونی نمودن سطوح، پرهیز از سفر و خروج غیرضروری از منزل را مهمترین راهکارهای پیشگیری از کرونا برشمرد.

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون ۱۸۰ هزار و ۱۵۶ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و تعداد جان باختگان کرونا در کشور به هشت هزار و ۵۸۴ نفر رسیده است.