گردشگری و توریسم

۳۲ میلیارد ریال برای آبخیزداری شیروان اختصاص یافت

مصطفی سیامکی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بخشی از این اعتبار در حوزه آبخیز برای حوضه های سرچشمه، کوسه، نامانلو، رشوانلو، اسطرخی و زو در بخش مرکزی و سرحد شهرستان هزینه خواهد شد.
وی با اشاره به اولویت اجرای طرح های آبخیزداری گفت: ۲۲۰ هکتار طرح تبدیل دیمزار به علوفه در حوضه اسطرخی، کوسه، نامانلو و رباط، ۱۰۰ هکتار عملیات کپه کاری باریجه در حوضه نامانلو و ۲۳ هزار و ۲۶۵ مترمکعب اجرای بندخاکی در حوضه سرچشمه از جمله طرح های اجرایی آبخیز شهرستان در سال جاری است.
سیامکی افزود: اجرای ۴۶۹ مترمکعب سرریز ملاتی در حوضه سرچشمه، ۲ هزار و ۷۰۰ مترمکعب سنگ گابیونی، ۷۸۰ مترمکعب خشکه چینی در روستای کوسه و ۵۲۴ مترمکعب عملیات چپری از سایر  اقدامات در نظر گرفته شده برای سال جاری است.
تاکنون مطالعات آبخیزداری شهرستان شیروان در سطح ۱۶۰ هزار هکتار، معادل ۴۰ درصد عرصه های مربوطه انجام شده است.
شیروان دارای ۲ حوضه آبخیز شامل اترک با مساحت ۳۷۰ هزار هکتار و حوضه آبخیز مرزی گلیل و سرانی با مساحت حدود ۳۰ هزار هکتار است.
گستره شهرستان شیروان ۴۰۰ هزار هکتار است که ۲۹۰ هزار هکتار آن به صورت منابع طبیعی تجدید شونده و ۱۱۰ هزار هکتار جزو اراضی مستثنیات قانونی شخصی شامل زمین های زراعی، باغ ها، جاده ها و محوطه های روستا و شهرها است.