گردشگری و توریسم

طرح تشکیل فراکسیون شوراها و مدیریت شهری تقدیم هیات رییسه شد

محسن پیرهادی در گفت‌و گویی با اشاره به اهمیت و جایگاه پارلمان و مدیریت شهری و روستایی و تأثیر آن‌ها از قوانین بالادستی افزود: نقش مجلس شورای اسلامی در ریل‌گذاری و تقنین، لزوم ایجاد فراکسیون شوراها و مدیریت شهری و روستایی یک ضرورت مهم است که مجلس یازدهم روی آن کار خواهد کرد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس اظهار داشت: با یادآوری اینکه با هم‌فکری و جلساتی که برگزار شد برای انسجام و همگرایی در حل مشکلات شوراها، مدیریت شهری و امور روستایی، فراکسیونی در این زمینه شکل بگیرد.

وی افزود: مجلس یازدهم با عنایت به حضور تعدادی از اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا و شهرداران و فرمانداران، می‌تواند بسیاری از نقایص و معایب در حوزه قانون‌گذاری را مرتفع گرداند.

پیرهادی خاطر نشان کرد: شوراهای شهر و روستا با عنایت به اشراف منطقه‌ای و محلی، کمیسیون‌های تخصصی و بهره‌گیری از تجارب کارشناسان، ظرفیت‌های بی‌بدیلی برای حل مشکلات کشور دارند.

عضو هیات ‌رییسه مجلس شورای اسلامی در خصوص اهداف شکل‌گیری فراکسیون شوراها، مدیریت شهری و امور روستایی گفت: تقویت نهاد شوراهای شهر و روستا، اصلاح قانون انتخابات شوراها، توسعه متوازن و عدالت‌محور روستاها، تحقق مدیریت یکپارچه شهری و تفکیک وظایف ملی و محلی در سطح شهرها و روستاها از جمله اهداف تشکیل این فراکسیون است.