گردشگری و توریسم

ذخایر آبی سدهای خراسان رضوی به ۷۷ درصد افزایش یافت

قائم مقام شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی روز پنجشنبه با بیان این مطلب به خبرنگار ایرنا افزود: ظرفیت کنونی آب ذخیره شده پست سدهای خراسان رضوی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۶ درصد رشد دارد و ۲۳ درصد از ظرفیت سدهای خراسان رضوی خالی از آب است.
علیرضا طاهری گفت: در حال حاضر بیش از هزار و ۲۱۳ میلیون متر مکعب آب در مخازن سدهای این استان جمع شده است که بیش از ۶۷۳ میلیون متر مکعب  آن از ابتدای سال ۹۹ به سدهای استان وارد شده است.
وی مجموع حجم ذخیره آب سدهای بزرگ و در حال بهره برداری خراسان رضوی را یک میلیارد و ۵۱۲ میلیون متر مکعب اعلام کرد و ادامه داد: یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون متر مکعب از این حجم مربوط به سد دوستی مشترک بین ایران و جمهوری ترکمنستان است.
قائم مقام شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی گفت: هم اکنون ۷۹ درصد از ظرفیت سد دوستی آب دارد که این میزان در مدت مشابه سال گذشته ۶۴ درصد بوده است.
طاهری افزود: در حال حاضر ۱۱ سد در استان خراسان رضوی سرریز شده است که این سدها عبارتند از ارداک و طرق در مشهد، درونگر در درگز، چهچهه، قره تیکان و زاوین در کلات، کمایستان و یام در جغتای و جوین، دولت آباد در چناران، سده در خواف و سد فریمان در فریمان.
خراسان رضوی دارای ۳۲ سد در حال بهره‌برداری در تربت‌حیدریه، قوچان، مشهد، خواف، درگز، سبزوار، جغتای، جوین، تایباد، تربت‌جام، چناران، سرخس، نیشابور، کلات و فریمان است.