گردشگری و توریسم

۷۱ هزار لرستانی تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی روستائیان قرار دارند

قدرت‌الله مرادیان عصر سه شنبه در در دیدار با جمعی از مدیران خبرگزاری‌های لرستان اظهار داشت: صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر در سال ۸۴ و با هدف کمک و حمایت از فعالین حوزه تشکیل شد.

وی با اشاره به مزایای صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر گفت: کشاورزان، روستاییان، عشایر، رانندگان مقیم شهرهای کمتر از ۲۰ هزارنفر، دانش آموختگان بخش های کشاورزی و منابع طبیعی، مددجویان کمیته امداد، بهزیستی و کارگران شاغل فصلی و زنان متاهل ساکن روستاها و مناطق عشایری با داشتن حداقل ۱۸ سال تمام می توانند با ثبت نام در این صندوق از مزایای بازنشستگی، ازکارافتادگی، مستمری بازماندگان و نقل و انتقال سوابق بیمه ای بین این صندوق و سایر صندوق ها برخوردار شوند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر لرستان تصریح کرد: دولت با توجه به نگاهی که از این بیمه دارد دوسوم حق بیمه را پرداخت می‌کند و تنها یک‌سوم را بیمه گذار می‌پردازد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر این صندوق بیشترین حمایت را برای جوانان در نظر گرفته‌اند، افزود: در حال حاضر شرایط عضویت در این صندوق و استفاده از مزایای آن برای افراد بین ۱۸ تا ۵۰ سال است.

مرادیان افزود: اکنون شهرستان رومشگان پایین ترین آمار بیمه شدگان کشاورزان، روستاییان و عشایر را نسبت به دیگر شهرهای استان دارد و بیشتر بیمه شدگان تحت پوشش این صندوق نیز در شهرستان خرم آباد ساکن هستند.

به گفته وی  صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر لرستان با وجود مشکلاتی مانند سیل و دیگر مشکلات موجود توانسته در بین ۱۰ استان برتر کشور قرار گیرد.

مرادیان گفت: در استان لرستان در مجموع ۱۸۰ هزار خانوار مشمول تحت پوشش قرار گرفتن این صندوق هستند.