گردشگری و توریسم

مجلس اعتراض به اعتبارنامه ۳ منتخب را از شورای نگهبان استعلام می‌کند

به گزارش خانه ملت، محمدحسین فرهنگی روز یکشنبه در توضیح تعیین تکلیف اعتبارنامه‌ سه منتخب مردم در مجلس یازدهم که تصویب نشد، اظهارداشت: اعتبارنامه سه نفر از منتخبان مردم در شعب تایید نشده است. گزارش اعتبارنامه دو نفر از این منتخبان در شعبه ۱۰ بررسی شده و یکی از منتخبان در شعبه ۱۲ مورد رسیدگی قرار گرفته است.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی افزود: براساس قانون آیین‌نامه داخلی مجلس درباره اعتبارنامه‌هایی که تصویب نشده از شورای نگهبان استعلام می‌شود؛ مبنی بر اینکه آیا به اعتراضات وارده در ایام انتخابات رسیدگی شده یا خیر.

فرهنگی تصریح کرد: شورای نگهبان باید به مجلس پاسخ دهد که مورد اعتراض به اعتبارنامه این سه منتخب در شورای نگهبان مطرح و بررسی شده است یا خیر. چنانچه پاسخ شورای نگهبان عدم رسیدگی باشد، موضوع اعتراض به اعتبارنامه منتخب در شعبه رسیدگی خواهد شد.

 گزارش شعب پانزده گانه منتخبان مردم در دور یازدهم مجلس شورای اسلامی در نشست علنی یکشنبه ۱۱ خرداد ماه مجلس قرائت شد و تنها اعتبارنامه سیدکاظم دلخوش، غلامرضا تاج‌گردون و حسین محمدصالحی منتخبان مردم صومعه‌سرا، گچساران و فریدن و فریدون‌شهر سوی شعب اعلام نشد.