گردشگری و توریسم

۱۵ تن کود شیمیایی قاچاق در کالپوش میامی کشف شد

سرهنگ دوم حسین عجم یکشنبه شب در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این محموله کشف شده معادل ۳۰۰ کیسه کود شیمیایی اوره بود که  دریکی از روستاهای بخش کالپوش بارگیری و درحال انتقال به استان خراسان رضوی  در ۱۰ کیلومتری شهر ” درق ” شهرستان گرمه با هماهنگی های لازم توقیف شد. 

وی ادامه داد : افراد سودجو قصد داشتند محموله کود شیمیایی را به قیمت بالاتری خارج از شبکه رسمی توزیع به فروش برسانند. 

فرمانده انتظامی میامی ارزش این محوله ها را افزون بر ۱۶۰ میلیون ریال اعلام کرد و یادآور شد: پرونده سودجویان برای رسیدگی بیشتر به دستگاه  قضایی ارجاع شد. 

وی اضافه کرد: کودهای شیمیایی موردنیاز کشاورزان توسط عوامل و کارگزاران تعاونی و بخش خصوصی دارای مجوز با قیمت یارانه ای دولت در سطح شهرستان توزیع می شود.

شهرستان میامی به خاطر آب و هوای مناسب و بارش‌های جوی مطلوب، قطب کشاورزی استان سمنان بوده و در تولید چند محصول مانند چغندر قند، گندم و آفتابگردان دیم مقام اول را دارد.

در این شهرستان ۶۹ هزار و ۷۵۵ هکتار زمین کشاورزی و باغی وجود دارد، هر سال ۳۵ هزار هکتار زیر کشت انواع محصولات دیم وآبی می‌رود. سطح باغ‌های این شهرستان سه هزار و ۵۸۲ هکتار بوده و انواع محصولات باغی مانند پسته، زردآلو، سیب، انگور و دیگرمحصولات تولید می‌شود.

میامی با ۲ بخش مرکزی و کالپوش حدود ۴۰ هزار تن جمعیت دارد که ۸۸ درصد آن ها در روستاها به کشاورزی ، باغداری و دامداری اشتغال دارند.