گردشگری و توریسم

بازگشایی مراکز اقامتی خراسان رضوی بعد از ماه مبارک رمضان

محمدصادق براتی روز پنجشنبه در نشست ستاد تسهیلات سفر استان خراسان رضوی گفت: البته پذیرش مسافر در واحدهای اقامتی در اختیار دستگاه‌ها و نهادها از جمله اوقاف و امور خیریه، آموزش و پرورش، شهرداری و زائرسراهای دولتی ممنوع است.
وی افزود: مقرر شد به منظور کنترل دقیق اجرای پروتکل‌های بهداشتی بازدیدهای مشترک و تخصصی از ارائه دهندگان خدمات به زائران در مشهد و شهرستان‌های استان توسط دستگاه‌های مرتبط با هماهنگی یکدیگر صورت گیرد و با متخلفان برابر مقررات قانونی برخورد شود.
معاون استاندار خراسان رضوی ادامه داد: با توجه به شروع احتمالی ورود زائران و مسافران به مشهد پس از پایان ماه مبارک رمضان کمیته نظارت بر واحدهای خدمت رسان در مبادی ورودی به منظور اجرای دقیق پروتکل‌های بهداشتی در پایانه مسافربری، فرودگاه و راه آهن فعال خواهد شد.
براتی افزود: کمیته‌ها و دستگاه‌های اجرایی ستاد خدمات سفر استان باید نسبت به اجرا و ابلاغ دستورالعمل‌های ابلاغی از سوی ستاد مقابله با کرونا و دبیرخانه ستاد دستگاه‌های زیر مجموعه اقدامات لازم را انجام دهند.
وی ادامه داد: با توجه به ترافیک اطراف حرم مطهر رضوی در ایام حضور زائران و مجاوران، شهرداری مشهد و پلیس راهنمایی و رانندگی با همکاری آستان قدس رضوی برای کنترل ترافیک در مسیرهای منتهی به حرم مطهر اقدام مناسب انجام خواهند داد.
معاون استاندار خراسان رضوی گفت: در همه وسایل حمل و نقل عمومی استان به خصوص اطراف حرم مطهر رضوی باید پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود.
مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی نیز گفت: با بارگشایی حرم مطهر رضوی با موجی از سفر به مشهد مواجه خواهیم بود.
ابوالفضل مکرمی فر افزود: شرایط روحی حاکم بر جامعه به دلیل شیوع کرونا و خانه نشینی چند ماهه مردم باعث شده است نیاز به آرامش در کنار مضجع نورانی حضرت امام رضا (ع) بیش از پیش احساس شود و مردم از سراسر ایران عازم مشهد شوند.

وی ادامه داد: با توجه به این که مجوز فعالیت برخی مجموعه های ورزشی در ستاد ملی کرونا صادر شده باید نظارت کامل بر این واحدها جهت کنترل پروتکل‌های بهداشتی صورت گیرد.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان گفت: به منظور کنترل نظارت بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی بازرسی‌های دقیق از تاسیسات گردشگری انجام می‌شود.

وی افزود: ثبت نام در سایت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و تهیه مواد ضدعفونی کننده، ماسک و سایر لوازم مورد نیاز جهت تامین سلامت زائران و گردشگران و رعایت پروتکل‌های بهداشتی از اولویت‌های مهم در مراکز گردشگری است.

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون ۱۲۹ هزار و ۳۴۱ نفر در ایران به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند. این بیماری تاکنون جان هفت هزار و ۲۴۹ را در کشور گرفته است. همچنین تاکنون ۱۰۰ هزار و ۵۶۴ نفر از مبتلایان به کرونا در ایران بهبود یافته‌اند.