گردشگری و توریسم

جایگاه روابط عمومی ادارات به سطح معاونت ارتباطات و هماهنگی ارتقا یاید

مسعود بهرام نژاد روز یکشنبه در نشست شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان که به ریاست استاندار کرمانشاه برگزار شد، افزود: امروز روابط عمومی دیگر محدود به چاپ بنر و دفترک نیست بلکه به عنوان یک علم در دانشگاه ها در حال تدریس است.
وی اظهار داشت: فردی می تواند این کار علمی را به خوبی انجام دهد که علاوه بر تسلط بر دانش، از هنر ارتباط نیز بهره ببرد.

وی گفت: روابط عمومی مجموعه ای از توانمندی های است که باید در مدیران روابط عمومی ها دیده شود؛ افرادی که در طول سال های گذشته در این حوزه خدمت کرده اند کنترل چندانی بر حرفه خود نداشتند.
بهرام‌ نژاد عنوان کرد: اکنون کار روابط عمومی در کرمانشاه مدیر محور است در صورتی که مدیران به این حوزه توجه نکنند کارایی خود را از دست می دهد.
وی تاکید کرد: برای تقویت حوزه روابط عمومی های کرمانشاه باید مدیران استان با اهمیت این حوزه به خوبی آشنا شوند.

مدیرکل حوزه استاندار کرمانشاه گفت: در دنیای کنونی، روابط عمومی‌های نوین از انتقال پیام به شیوه‌های سنتی عبور کرده و با مجهز شدن به علم ارتباطات و روابط عمومی رسالت خود را دنبال می‌کنند.

وی اضافه کرد: کسانی می‌توانند در عرصه روابط عمومی موفق ظاهر شوند که علاوه‌ بر تسلط علمی و مهارت کافی، هنرمندان چیره‌دست و خلاقی نیز باشند.

به گفته بهرام نژاد، در روابط عمومی‌های خلاق گاهی متن یک خبر یا تدوین یک گزارش مستند تصویری آن‌چنان هنرمندانه تنظیم می‌شود که مصداق بارز یک اثر هنری بوده و قابل ارایه در جشنواره‌ها و مسابقات هنری و تخصصی است.

وی اظهار داشت: امروزه در دنیا روابط عمومی‌ها، با واژه‌هایی مانند مغز متفکر، قلب تپنده، چشم بینا، گوش  شنوا و … توصیف می‌شوند ولی متاسفانه این توصیف‌ها و القاب در حد حرف باقی مانده و روابط‌عمومی‌ها جایگاهی هم‌سطح این توصیف‌ها نیافته‌ و از منابع مادی و غیرمادی برای تحقق این القاب برخوردار نیستند.

مدیرکل حوزه استاندار کرمانشاه گفت: روابط عمومی‌ها در شرایط کنونی و در نظام اداری و دولتی کشور؛ مجموعه‌هایی کاملاً متاثر از نگاه مدیران بالادستی هستند و اگر مدیری اعتقاد به امر اطلاع رسانی نداشته باشد بی‌گمان روابط عمومی آن مجموعه نیز جایگاهی حاشیه‌ای خواهد داشت و بالعکس.

وی افزود: بدون تعارف لازم است از حضور مهندس بازوند استاندار کرمانشاه به‌ عنوان یک فرصت کم‌نظیر برای تقویت جایگاه روابط عمومی‌ها در استان کرمانشاه بهره برده و برای ارتقای آن برنامه‌ریزی کرد.

بهرام نژاد تاکید کرد: شایسته است روابط عمومی‌ها در کنار پیگیری مطالبات، همیشه خود را در برابر این پرسش ببینند که تا چه اندازه در اطلاع رسانی به‌موقع و شایسته سازمان و در سطح بالاتر اقلیم و جغرافیای فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و… که به آن متعلق هستند موفق ظاهر شده‌اند؟

وی اضافه کرد: زمانی‌ که این دغدغه در ذهن مجموعه‌های روابط عمومی شکل گرفت آن هنگام می‌توان تغییر نگاه سنتی مدیران را نیز با اقتدار بیشتر مطالبه کرد.