گردشگری و توریسم

صورتجلسه شورایاران محلات متضمن اجرای پروژه در پایتخت

به گزارش ایرنا؛ «مجید فراهانی» روز یکشنبه در دویست و چهاردهمین جلسه شورا، به شهرداری تهران تذکر داد و گفت:   یکی از انتظارات مردم از شورای شهر، تلاش در مسیر بهبود کیفیت زندگی و ایجاد زمینه مشارکت شهروندان در اداره امور محلات شهر است.

وی افزود: بر همین اساس شورای پنجم با درک صحیح این مسئله تلاش کرد تا گام هایی در مسیر بودجه ریزی مشارکتی و ارتقاء نقش مردم در بودجه ریزی را برای جامه عمل پوشاندن به هدف بودجه برای مردم بردارد.

فراهانی با بیان اینکه در این مسیر متمم بودجه سال ۱۳۹۸ شهرداری تهران تصویب شد، اظهار داشت: بر اساس تبصره ۴۱ (الحاقی) متمم بودجه؛ شورای شهر تهران مصوب کرد تا با استفاده از ظرفیت و توان شورایاران منتخب در بودجه‌ریزی برای حل مشکلات محله، مبلغ یکهزار و هفتصد و پنجاه میلیارد ریال از محل ردیف اعتباری جدید با عنوان اعتبارات توسعه محلی جهت اجراء پروژه‌ها و فعالیت‌های تملک دارائی‌های سرمایه‌ای کوچک مقیاس موثر در حل مشکلات محله و ارتقاء کیفیت زندگی شهروندان را با اخذ نظر شورایاران محله در اجرای سند توسعه محله هزینه کند.

عضو شورای شهر تهران افزود: شهرداری مکلف است صورتجلسه تعیین و انتخاب این پروژه ها را به ستاد هماهنگی شورایاری ها و کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران ارائه کند.

وی ادامه داد: اکنون برغم پایان سال مالی و خاتمه اجرای بودجه سال ۱۳۹۸ و انتشار اخباری در خصوص افتتاح برخی از پروژه های محلی که از این محل تامین اعتبار شده اند، متاسفانه صورتجلسات مربوط به تعیین و انتخاب این پروژه ها به شورا ارائه نشده است.

وی تاکید کرد: این عدم اقدام می تواند زنگ خطری بر نادیده گرفتن و بی توجهی به نظرات شورایاران باشد.

فراهانی، به شهرداری تهران تذکر داد و گفت: انتظار دارم با مشارکت و تعامل با شورایاران زمینه های توسعه محلی محلات تهران فراهم شود.