گردشگری و توریسم

ایجاد نشاط در پساکرونا در کاهش آسیب‌های اجتماعی ضروری است

موسی شعفی روز شنبه در نشست کارگروه فرهنگی و اجتماعی مراغه افزود: با توجه به اینکه زمان قطعی ریشه کنی این بیماری هنوز مشخص نیست از این رو ایجاد امید و نشاط برای برون رفت از مشکلات روحی و روانی بیش از پیش احساس می شود.

وی ادامه داد: اجرای برنامه های شاد و فرهنگی به صورت مجازی و یا فیزیکی توسط نهادهای فرهنگی و اجتماعی و نیز سازمان های مردم نهاد، می تواند نقش موثری در این زمینه ایفا کند.

وی اضافه کرد: بهره گیری از ظرفیت دستگاه های اجرایی و خدمات رسان، می تواند در نشاط بخشی بیشتر به جامعه کمک کند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مراغه نیز در این نشست گفت: هنرمندان این شهرستان در روزهای اخیر با تولید محتوای فرهنگی و هنری و نیز رسانه ها با اطلاع رسانی مناسب، نقش مهمی در فرهنگ سازی در جامعه داشته اند.

احمد دادرس فیاضی افزود: در این راستا، قرارگاه فرهنگی شهید امینی در این شهرستان با جذب هنرمندان و با هدف فرهنگ سازی، حمایت از نیازمندان و اجرای برنامه هایی مبتنی بر نشاط اجتماعی تاسیس شده و فعالیت خود را آغاز کرده است.

رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مراغه نیز در این نشست با اشاره به وضعیت بیماری کرونا در این شهرستان گفت: تاکنون از مجموع حدود سه هزار نفر مراجعه و بستری در مراکز درمانی این شهرستان به دلیل احتمال ابتلا به کرونا، ۲ هزار و ۸۰۰ نفر بهبود یافته اند.

اصغر تنومند با اشاره به راه اندازی آزمایشگاه کرونا در این شهرستان افزود: هم اکنون این مرکز در ۲ شیفت، ظرفیت انجام حدود آزمایش بر روی ۸۰ نمونه را دارد.

وی با اشاره به بازگشایی تمامی مراکز عمومی و مشاغل و بازار در روزهای اخیر اضافه کرد: برای پیشگیری از اوج گیری دوباره بیماری کرونا، به مشارکت حداکثری مردم، همراهی سازمان های مردم نهاد و نیز رعایت مناسب پروتکل های بهداشتی نیاز است.

وی اضافه کرد: اجرای برنامه های شاد و نشاط آور اجتماعی در این ایام، می تواند زمینه ساز کاهش تنش های روانی و اجتماعی در درون خانواده ها و سطح جامعه شود.

شهرستان مراغه با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.