گردشگری و توریسم

ادارات و بازار دلفان همچنان تعطیل است

حشمت بهمنی شامگاه جمعه در گفت وگو با ایرنا افزود: این تصمیم پس از افزایش آمار مبتلایان به کرونا و  هماهنگی با استاندار لرستان و شورای تامین شهرستان دلفان اتخاذ شده است.
وی افزود: در شهر نورآباد نانوایی ها، داروخانه ها، پمپ بنزین‌ها و فروشگاه های عرضه مواد غذایی فعالیت خواهند داشت و مابقی اصناف و فروشگاه ها تا اطلاع ثانوی تعطیل خواهد بود.
وی تأکید کرد: با کسانیکه به هر نحوی بخواهند در این روند خللی ایجاد کنند و دستورات شورای تامین شهرستان و ستاد مدیریت مبارزه با بیماری کرونا را نادیده بگیرند طبق قانون برخورد خواهد شد.
فرماندار دلفان بیان کرد: هرگونه تجمع و ازدحام در سطح بازار و معابر ممنوع است، ورودی آرامستان های سطح شهر و روستاها نیز مسدود و مراسمات عزاداری و تدفین بدون حضور جمعیت و فقط با حضور چند نفر از نزدیکان انجام می گیرد.
 بهمنی تصریح کرد: با مدیران دستگاه های اجرایی شهرستان که در اجرای مصوبات ستاد سهل انگاری کنند و در اجرای وظایف خود در مبارزه با بیماری کرونا کوتاهی کنند برخورد قانونی خواهد شد.
وی یادآور شد: تمام ادارات شهرستان تعطیل خواهد بود و بانک‌ها نیز  یا یک سوم کارکنان فقط جهت انجام امورات ضروری فعالیت می نمایند.
بهمنی تاکید نمود: شهرداری، اصناف، اداره صمت و نیروی انتظامی به طور مستمر و به صورت سختگیرانه بر نحوه تعطیلی بازار نظارت خواهند داشت و با متخلفان به طور جدی  برخورد واهد شد، مغازه دارانی که این مصوبات را نادیده بگیرند مغازه آنها پلمپ می شود.
وی با بیان اینکه تمام زیارتگاه ها، مناطق تفریحی، پارکها و بوستان‌ها تعطیل و ورودی آنها مسدود خواهد شد افزود: دوره گردها از قبیل خریداران ضایعات و میوه فروشان سیار در سطح روستاهای شهرستان کنترل خواهند شد.
فرماندار دلفان  افزود: روند شیوع کرونا در دلفان نگران کننده است و به وضعیت قرمز رسیده ایم، لذا از مردم شهرستان تقاضامندیم در خانه بمانند و در جهت کنترل این ویروس و حفظ سلامتی خود و دیگران در اجرای مصوبات اتخاذ شده با ما همکاری لازم را داشته باشند.