گردشگری و توریسم

سهم فقرای آمریکا از نرخ بالای بیکاری کرونا

به گزارش روزنامه نیویورک تایمز، به دنبال افزایش شیوع ویروس کرونا و تمهیدات مقابله با این بیماری کشنده مانند قرنطینه و ماندن در خانه، روز به روز به آمار بیکاران آمریکا افزوده می شود و در این میان این فقرا هستند که همیشه باید بیشترین سهم را در این بخش بپردازند.

براساس گزارش جدید فدرال رزرو (بانک مرکزی آمریکا) شرایط اشتغال به حدی نامناسب است که از هر سه نفر از ۱۰ بزرگسال آمریکایی می گویند که نمی توانند هزینه های سه ماهه را با پس انداز یا وام در صورت از دست دادن شغل تأمین کنند و این نشان می دهد که آنها برای چالش های مالی فعلی آماده نبودند.

براساس داده های فدرال رزرو، یک نفر از هر پنج نفر شهروند آمریکایی که در ماه فوریه دارای شغل بوده در حال از دست دادن شغل خود در ماه های آتی است و سهم فقرا نیز در این میان از دیگران بیشتر است.

بانک مرکزی آمریکا همچنین می گوید، ۳۹ درصد از افرادی که درآمد سالانه آنان زیر ۴۰ هزار دلار بوده بیکار شده اند و این در حالی است که تنها ۱۳ درصد از افرادی که درآمد سالانه آنان بیش از ۱۰۰ هزار دلار بوده هم اکنون بیکار شده اند.

در پی دستور دولت ترامپ برای در خانه ماندن و جلوگیری از شیوع کرونا، اقتصاد آمریکا با ضربه شدیدی مواجه شده است و نرخ بیکاری در این کشور در ماه اوریل به ۱۴.۷ درصد رسید.

انشگاه جان هاپکینز در جدیترین اطلاعیه خود اعلام کرده که شمار نهایی مبتلایان جهانی کرونا به چهار میلیون و ۴۱۳ هزار و ۵۹۷ نفر و شمار مرگ و میر این بیماری کشنده به ۳۰۰ هزار و ۷۹۸ نفر رسیده است.

در آمریکا نیز با افزایش شیوع کرونا، تا کنون بیش از ۱.۴ میلیون نفر به ویروس کرونا مبتلا شده و بیش از ۸۵ هزار نفر جان خود را از دست داده اند.

براساس داده های وزارت کار آمریکا، به علت تعطیلی مشاغل تنها در هفته گذشته بیش از ۳ میلیون نفر در آمریکا درخواست دریافت بیمه بیکاری شدند و از اویل ماه مارس- آوریل تا کنون ۳۶ میلیون نفر به علت کرونا در آمریکا بیکار شده اند.