گردشگری و توریسم

پنج میلیارد و ۵۷۸ میلیون ریال کمک‌ مومنانه در تالش جمع‌آوری شد

عاکف باباپور عصر شنبه در پایگاه جمع آوری کمک های مردمی در شهر تالش اظهار کرد: سپاه، ائمه جماعات، موسسات خیریه و خیران به صورت جهادی در جمع آوری و اهدای کمک های مردمی به صورت جهادی همکاری کردند و تهیه و اهدای کمک های مردمی به جامعه هدف، تا پایان ماه رمضان ادامه دارد.

وی ادامه داد: در مرحله اول رزمایش مواسات و کمک مومنانه، ۲ هزار و ۵۰۰ بسته غذایی و در مرحله دوم همزمان با میلاد امام حسن (ع)، ۲ هزار و ۱۱۰ بسته به نیازمندان توزیع شد.

 وی گفت: هر بسته غذایی به ارزش ۲ میلیون ریال و شامل برنج، روغن، رب گوجه، ماکارونی و دیگر اقلام خوراکی است و خیران، کمک های نقدی را  به شماره کارت ۶۰۶۳۷۳۷۰۰۴۷۷۴۹۰۵  که به نام چند بازاری مورد وثوق است واریز و اقلام خوراکی را به دفتر امام جمعه یا انبار پشت ساختمان بسیج در میدان امام (ره) اهدا کنند.

نماینده گروه خیران تالش بیان کرد: خیران این شهرستان از ابتدای آغاز بیماری منحوس کرونا با تهیه و اهدای دستگاه های تنفسی و تب سنج دیجیتال به بیمارستان و مراکز بهداشتی و توزیع هزاران عدد ماسک و بسته های ژل ضدعفونی به میدان مبارزه با کرونا آمدند.

باباپور  افزود: از سال۱۳۸۷ با لحاظ حس نوع دوستی، در موسسه خیریه باقیات و صالحات فعالیت می کنم و شیوع بیماری کرونا باعث شناسایی بسیاری از ظرفیت‌های مردمی جهت خدمت به فقرا شد و امیدواریم با تداوم همراهی مردم در رزمایش مواسات، به تعداد بیشتری از نیازمندان رسیدگی کنیم.

ویروس کرونا که این روزها نه تنها کشور ما بلکه بیش از ۲۰۰ کشور دنیا را درگیر کرده، از همان روزهای نخست شیوع، گیلان را هم به شدت متاثر کرد و این خطه از جمله کانون های این بحران در کشور بود و خسارت های سنگینی به استان و اقشار آسیب پذیر و مشاغل مختلف وارد شده است.

شهرستان تالش با ۲۰۰ هزار نفر جمعیت در بخش های مرکزی، اسالم، حویق و کرگانرود در ۱۱۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.