گردشگری و توریسم

عباس کمیته‌ای برای مقابله با اشغال کرانه‌باختری تشکیل می‌دهد

به گزارش پایگاه خبری معا فلسطین، احمد افزود: اوایل هفته این کمیته در خصوص بررسی تصمیم رژیم صهیونیستی برای الحاق کرانه باختری به سرزمین‌های اشغالی که تبعات اقتصادی، سیاسی و امنیتی بزرگی خواهد داشت، تشکیل جلسه خواهد داد.

قرار است چهارشنبه این هفته کابینه صهیونیستی طرح خود را برای الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به کنست ارائه دهد.

وی گفت: فردای تصویب الحاق کرانه باختری، شورای اجرایی جنبش فتح در شامگاه پنجشنبه تشکیل جلسه داده و تمامی توافقات با «رژیم اشغالگر» و دولت آمریکا را لغو خواهد کرد.

عضو کمیته اجرایی جنبش فتح اضافه کرد: روز پنجشنبه یک مرحله جدید محسوب می‌شود و ما باید تمامی تلاش خود را برای مقابله با تصمیم رژیم اسرائیل و ممانعت از اجرای آن به کار گیریم.

از جمله وعده های “بنیامین نتانیاهو” نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای پیروزی در انتخابات سپتامبر ۲۰۱۹  طرح الحاق منطقه غور اردن و شمال بحر المیت به این رژیم بود که  «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و «بنی گانتز» رئیس ائتلاف آبی و سفید دو هفته گذشته بر سر تشکیل کابینه فراگیر توافق کردند و از جمله موارد مورد توافق آنها آغاز الحاق دره اردن (غور اردن) و شهرک‌های صهیونیستی در کرانه باختری  به این رژیم از ماه جولای بود.

“آنتونیو گوترش” دبیرکل سازمان ملل متحد پیش تر با تأکید بر اینکه شهرک سازی‌های اسرائیل اقدامی غیر قانونی است نسبت به الحاق مناطقی از کرانه باختری به این رژیم هشدار و آن را نابوده کننده راه حل صلح دانست.