گردشگری و توریسم

امام جمعه یزد: فرهنگیان مروج افکار شهید مطهری به نسل جوان باشند

آیت الله محمدرضا ناصری روز سه‌شنبه به مناسبت هفته معلم ( ۱۲ تا ۱۸ اردیبهشت) در دیدار مدیرکل آموزش و پرورش یزد افزود: تربیت دینی دانش‌آموزان بر اساس آموزه‌های معنوی و افکار شخصیت‌های نظام و شهید مطهری بسیار ضروری است .

وی با اشاره به ویژگی‌های بارز شهید مطهری (ره) ادامه داد: این فقیه وارسته فرصت‌های بسیاری در قم داشت و برای دفاع از دین، اسلام و قرآن به تهران آمد.

امام جمعه یزد با بیان اینکه کمتر کسی همانند مطهری در آثارش چنین تنوع عظیمی دارد تصریح کرد: این استاد حوزه و دانشگاه همیشه به دنبال تبیین شائبه‌هایی بود که توسط دشمن مطرح می‌شد و به آنها پاسخ می‌داد.

ناصری یزدی  با بیان اینکه زمینه پذیرش انقلاب در بین جوانان را  مطهری ایجاد کرد، ادامه داد: این شهید در همان زمان که به میدان آمد اخلاق و زندگی ساده خود را همچنان حفظ کرد و همه اقشار و افراد را به میدان آورد.

وی با بیان اینکه روحیه دین مداری ، ایثار، اطاعت از اهل بیت و ولایت در تمام کارهای شهید مطهری وجود داشت، تصریح کرد: این شهید  نمونه بارزی از فردی با توکل به خداوند متعال بود.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: امروز غرب به خوبی فهمیده که در چه باتلاقی از فساد فرو رفته و سعی دارد جوانان ایران را هم همانند خود به این باتلاق بکشاند.

ناصری یزدی به شیوع کرونا و ترک تشریفات مراسم عروسی و عزا اشاره کرد و افزود: شیوع کرونا به خوبی نشان داد که می توان ازدواج کرد ولی هزینه‌های بسیار گزاف نداشته باشیم و این هزینه ها را برای رفع مشکل نیازمندان هزینه کنیم.

وی ادامه داد: باید سعی کنیم این روند را پسا کرونا هم ادامه دهیم و به جای اینکه هزینه‌های زیادی برای ازدواج انجام دهیم، به دیگران کمک کنیم، می توان پول عروسی های تشریفاتی را به افرادی داد که به دلیل نداشتن جهیزیه ازدواج نکردند.

همچنین مدیرکل آموزش و پرورش یزد گفت: تمام دانش آموزان یزد از خدمات آموزشی در ایام شیوع کرونا بهره مند شدند و به وظایف علمی و پرورشی خود ادامه می دهند.

عباسعلی دانافر با اشاره به اینکه امسال هفته معلم متاثر از شرایطی است که بر کشور و جهان حاکم شد، افزود: در ابتدای شیوع کرونا مطابق با مصوبات ستادهای استانی و ملی مبارزه با کرونا و برای سلامتی دانش آموزان و معلمان، مدارس تعطیل شد.
وی با بیان اینکه در آن زمان تدریس ۲۵ تا ۳۰ درصد محتوای کتاب های درسی تمام شده بود گفت: در آن زمان بزرگترین دغدغه پس از سلامت، دغدغه تحصیل دانش آموزان بود که طول هم کشید.

این مسوول گفت: در آن زمان مدیران و معلمان ما بدون اینکه تکلیفی داشته باشند به سرعت وارد شدند و نگذاشتند دغدغه خانواده ها خیلی طول بکشد و کاری جانانه انجام دادند به گونه ای که از ۱۵ اسفند، آنقدر خانواده ها تحت تاثیر ایثار معلمان قرار گرفتند که موج ابراز احساسات و تشکرها به ما می رسید.

دانافر  خاطر نشان کرد: لذتی که مراتب تشکر خانواده ها برای ما داشت واقعا شرایط خاصی را به وجود آورده و خدا را شاکر هستیم که معلمان در همه بحران ها و چالش ها، به عنوان بزرگترین سرمایه های اجتماعی در خط مقدم قرار دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش یزد ادامه داد: بیش از ۷۰ درصد مراحل آموزشی از طریق سامانه شاد در حال انجام است و البته بعضی دانش آموزان که در مناطق محروم زندگی می کردند و پوشش شبکه اینترنت یا حتی تلویزیون را نداشتند هم از طرق مختلف آموزش های درسی را دریافت کردند.

دانافر خاطرنشان کرد: الان در برخی مناطق تا ۹۵ درصد آموزش ها انجام شده،  امیدواریم تا ۲ هفته آینده بتوانیم مطالب درسی را به پایان برسانیم.

استان یزد ۱۶ هزار معلم و حدود ۲۷۰ هزار دانش آموز دارد که این تعداد دانش آموز در ۲ هزار و ۱۰۰ واحد آموزشی در حال تحصیل بودند که به  دلیل شیوع کرونا در اوایل اسفند ماه مدارس تعطیل شد و هم اکنون از طریق فضای مجازی در حال تحصیل هستند.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز سه شنبه گفت: تاکنون ۹۹ هزار و ۹۷۰ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شدند و با فوت ۶۳ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد افراد متوفی به ۶ هزار و ۳۴۰ تن رسید.

کیانوش جهانپورافزود: از دیروز تا ظهر ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی هزار و ۳۲۳  بیمار جدید مبتلا به کووید- ۱۹ در کشور شناسایی شدند.

وی گفت:  تاکنون ۸۰ هزار و ۴۷۵ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شدند و همچنین۲ هزار و ۶۸۵ بیمار  تحت مراقبت قرار دارند.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا وزارت بهداشت افزود: تاکنون ۵۱۹ هزار و۵۴۳ آزمایش تشخیص کووید- ۱۹  انجام شد و اکنون ایران جزو پنج کشور صدرنشین از نظر تعداد بالاترین میزان بهبود بیماران کرونا قرار دارد