گردشگری و توریسم

اولویت‌ کاروان‌های حج تمتع در کاشان افزایش یافت

عباس نیکونیا روز دوشنبه در این زمینه اظهارداشت: ودیعه‌گذاران ماه‌های تیر، مرداد و شهریور سال ۸۶ در شهرستان‌های کاشان و آران‌وبیدگل می‌توانند به ترتیب در روزهای سیزدهم، پانزدهم و هفدهم اردیبهشت امسال با مراجعه به سامانه سامانه فراخوان عمومی تکمیل اطلاعات ودیعه‌گذاران حج تمتع مراجعه و نسبت به نام‌نویسی در ظرفیت خالی کاروان‌ها اقدام کنند.

وی بیان کرد: با توجه به استقبال مردم ۲ کاروان جدید حج تمتع به این منطقه تخصیص یافت و بر این اساس شمار کاروان‌های شهرستان‌های کاشان و آران‌وبیدگل از پنج کاروان به هفت کاروان افزایش یافته است.

رییس اداره حج و زیارت کاشان اضافه کرد: چهار کاروان نخست در مدینه منوره و سه کاروان در مکه مکرمه خواهند بود که مدت زمان حضور زائران در مدینه منوره، پنج شب و ۶ روز برنامه‌ریزی شده است.

به گفته وی، امسال در مجموع ۹۲۰ نفر از شهرستان‌های کاشان و آران‌وبیدگل به عربستان اعزام می‌شوند که تا کنون ۳۴۷ نفر از بانوان و ۲۶۵ نفر از آقایان نام‌نویسی کرده‌اند.

 نیکونیا ادامه داد: امسال با توجه به بحران کرونا در کشورهای مختلف و حساسیت‌های موجود، سازمان حج و زیارت با برنامه‌ریزی اعزام زائران را بر مبنای معیارهای دقیق علمی و رعایت شاخص‌های سازمان بهداشت جهانی و پروتکل‌های تدوین شده پیش می‌برد و نام‌نویسی متقاضیان حج ۹۹ نیز بر اساس زمان‌بندی پیشین و به روال عادی در حال انجام است، تا وضعیت مشخص شود.

وی زمان آغاز اعزام زائران در صورت عادی بودن شرایط را از ششم تیرماه عنوان کرد و گفت: زمان بازگشت کاروان‌ها هم از ۱۵ مرداد خواهد بود.

رییس اداره حج و زیارت کاشان همچنین حداقل و حداکثر هزینه اعزام زائران را ۳۳۰ و ۳۷۰ میلیون ریال برشمرد و بیان کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، این مبلغ در ۲ مرحله از زائران دریافت خواهد شد.

پیش‌تر بیش از ۶۵ درصد ظرفیت کاروان‌های حج تمتع این منطقه تکمیل و نام‌نویسی از متقاضیان ثبت‌نامی در سال ۸۶ بر اساس اعلام قبلی تا پایان خردادماه اعلام شده بود.

سال گذشته در مجموع ۶۶۰ نفر زائر بیت الله‌الحرام از این منطقه شامل شهرستان‌های کاشان و آران‌وبیدگل به حج تمتع اعزام شدند.