گردشگری و توریسم

حماس: هدف اسرائیل از سرکوب روزنامه‌نگاران، محو واقعیت‌هاست

به گزارش تارنمای حماس، «فوزی برهوم» یکشنبه شب افزود: رژیم اشغالگر به نقض حقوق روزنامه‌نگاران و مؤسسه‌های رسانه‌ای با هدف محو واقعیت و طرح روایتی یکطرفه و دروغین و ارائه آن به جهان است.

وی ادامه داد: رژیم اشغالگر تلاش می‌کند با ارعاب، روزنامه‌نگاران را از ادامه نقش‌آفرینی در آشکار کردن جنایت‌های اشغالگران علیه مردم فلسطین منصرف کند.

سخنگوی حماس از فدراسیون بین المللی روزنامه‌نگاران و نهادهای بین‌المللی و حقوق‌بشری خواست تا برای حمایت از روزنامه‌نگاران و مؤسسه‌های رسانه‌ای فلسطینی فوراً اقدام کنند.

برهوم همچنین بر لزوم محاکمه سران اسرائیل در دادگاه‌های بین‌المللی به دلیل کشتار، بازداشت، شکنجه و نقض حقوق روزنامه‌نگاران فلسطینی تأکید کرد.

پیش‌تر مرکز حقوق بشری میزان، گزارش کرده ‌بود؛ در مارس ۲۰۱۸ دو خبرنگار فلسطینی در مرز شرقی نوار غزه به شهادت رسیدند و در طول ۲ سال راهپیمایی بازگشت، ۲۴۹ تخلف علیه روزنامه‌نگاران فلسطینی ثبت شده ‌است. ۱۰۲ نفر با گلوله جنگی و ۳۲ نفر با گلوله پلاستیکی زخمی و ۱۱۴ نفر هم به دلیل استنشاق گازهای سمی دچار حالت خفگی شده‌اند.

باشگاه «الاسیر» ویژه رسیدگی به امور اسرای فلسطینی هم اعلام کرد؛ رژیم صهیونیستی هنوز ۱۲ خبرنگار فلسطینی را در زندان‌های خود به اسارت دارد و قدیمی‌ترین آنها «محمد عیسی» از شهر قدس است که به حبس ابد محکوم شده و از ۱۹۹۳ زندانی است.