گردشگری و توریسم

امام جمعه یزد رعایت حرمت ماه رمضان را خواستار شد

آیت الله محمدرضا ناصری یزدی روز یکشنبه در جمع تعدادی از مسوولان فرهنگی استان افزود: رعایت اعمال رمضان به خصوص روزه‌داری ، قرائت قرآن،  دعا و استغفار و کمک به نیازمندان توسط مردم انجام شود.

وی ادامه داد: باید از فرصت معنوی ماه رمضان برای خودسازی ، دوری از گناه ، ارتباط بیشتر با حضرت حق و تمسک و توسل به ائمه اطهار (ع) و ارزش‌های انسانی و اخلاقی بیش از گذشته استفاده کرد.

همچنین رییس دفتر امام جمعه یزد با اشاره به دستورالعمل ستاد مقابله با کرونا کشور مبنی بر اعلام برخی از شهرها به عنوان منطقه سفید گفت: از آنجا که احتمال می‌رود یزد تا قبل از پایان رمضان جزو  نقاط سفید اعلام شود لازم است برای برگزاری نماز عید فطر مقدماتی اندیشیده شود.

حجت الاسلام علی رحمانی افزود: در صورتی که ستاد کرونا از یزد به عنوان نقطه سفید یاد کند نماز عید فطر به صورت تجمع در محل پایانه قدیم این شهرستان برگزار می شود.

وی خاطر نشان کرد: بر این اساس از ائمه جماعات مساجد خواسته شده تا برنامه‌ریزی لازم برای هدایت همه مردم برای اقامه نماز عید به صورت گروهی در این محل اقدام کنند.

به گفته وی ، شهرداری موظف شد فضای مناسبی برای حضور مردم در نماز عید فطر مهیا کند و بر اساس برنامه‌ریزی این مراسم معنوی با رعایت حداکثری اصول بهداشتی برگزار شود. 

استان یزد با یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت ۲ هزار باب مسجد فعال دارد.

همچنین رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ظهر یکشنبه اعلام کرد: تاکنون ۹۷ هزار و ۴۲۴ نفر در کشور به طور قطعی به کرونا مبتلا شدند و با فوت ۴۷ نفر در۲۴ ساعت گذشته، تعداد افراد متوفی به ۶ هزار و ۲۰۳ تن رسید.

کیانوش جهانپوربیان کرد: از دیروز تا ظهر ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۹۷۶ بیمار جدید مبتلا به کووید- ۱۹ در کشور شناسایی شدند که  تاکنون ۷۸ هزار و ۴۲۲  نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شدند که ۲ هزار و ۶۹۰ بیمار تحت مراقبت قرار دارند.

وی اظهار کرد: تاکنون ۴۹۶ هزار و ۲۷۳ آزمایش تشخیص کووید ۱۹  شد.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا وزارت بهداشت بیان کرد: اگر با کشوهایی که همزمان با ایران وارد اپیدمی  شدند خود را مقایسه کنیم، از همه کشورهای حتی توسعه یافته آمار بهبود یافتگان بهترو قابل مقایسه است و با توجه به فاکتورهای اقتصادی و تحریم و پراکندگی جمعیت، قادر خواهیم بود که این مقایسه را انجام بدهیم.

وی افزود: بعد از ۵۵ روز، تعداد مرگ و میر و فوت ناشی از بیماری در کشور در بازه زمانی یک روزه به کمتر از ۵۰  مورد رسید، امیدواریم این روند نزولی و کاهشی با رعایت مردم و تلاش همکاران ما در نظام سلامت ادامه داشته باشد.