گردشگری و توریسم

بودجه اضطراری ژاپن برای مهار کرونا تصویب شد

به گزارش ایرنا روزنامه ژاپن تودی روز جمعه گزارش کرد بخشی از این بودجه که ارزش آن ۲۵ هزار و ۶۹۰ میلیارد ین معادل ۲۴۲ میلیارد دلار است به صورت نقدی میان شهروندان ژاپنی تقسیم خواهد شد.

دولت ژاپن یک ماه قبل اعلام کرد که قصد دارد به هر شهروند ۹۳۰ دلار برای مبارزه با کرونا اختصاص دهد و همین موجب شد تا بودجه دولت از نو نگارش شود.

از این بودجه همچنین برای جلوگیری از رکود اقتصادی ، مقابله با تورم ، کمک به افزایش مصرف و بالا بردن توان اقتصادی دولت استفاده خواهد شد.

قرار است بخشی از بودجه نیز به تولید ماسک و تجهیزات پزشکی ، بالا بردن ظرفیت های آزمایشگاهی برای شناسایی مبتلایان به کرونا و همچنین ساخت واکسن استفاده شود.

در ژاپن اگرچه شمار مبتلایان به کرونا بسیار پایین تر از کشورهای اروپایی و آمریکا است اما دولت از مدت ها قبل وضعیت اضطراری در نظر گرفته و اقدام به تصویب بودجه کلان اضطراری کرده است تا از همه گیری جلوگیری کند.

یاسوتوشی نیشیمورا وزیر اقتصاد ژاپن امروز جمعه پس از پایان نشست دولت با کارشناسان پزشکی گفت: ما به این نتیجه رسیدیم که وضعیت اضطراری در کشور فعلا باقی خواهد ماند.

قرار بود وضعیت اضطراری تا روز ۶ می خاتمه یابد و اگرچه شمار مبتلایان کرونا در ژاپن رو به کاهش است اما اظهارات وزیر اقتصاد حاکی است که این وضعیت تمدید خواهد شد.

کارشناسان دراین نشست از مردم خواستند که طرح هایی نظیر فاصله گذاری اجتماعی و محدودیت های ارتباطات را جدی تلقی کنند.

روز پنجشنبه در توکیو فقط ۴۶ نفر به کرونا مبتلا شدند اما امروز جمعه شمار مبتلایان جدید در پایتخت ژاپن به ۱۶۵ نفر رسید.

قرار است روز دوشنبه بار دیگر دولت و کارشناسان در نشستی درباره تمدید تاریخ وضعیت اضطراری تصمیم گیری کنند.