گردشگری و توریسم

کرونا هنگ کنگ را وارد بزرگترین بحران مالی دو دهه اخیر کرد

به گزارش ایرنا، تلویزیون فونیکس روز پنجشنبه از قول «پان چال» مقام ارشد دارایی هنگ کنگ که همپایه وزیر محسوب می شود، گزارش کرد: بحران مالی که «بزرگترین بحران» از سال۱۹۹۷ به حساب می آید گریبان هنگ کنگ را گرفته است.

او اعتراف کرد که شاید ابعاد این بحران در آینده باز هم وسیعتر شود آن زمان یکی از «سخت ترین و بدترین شرایط اقتصادی» این منطقه از سال ۱۹۹۰میلادی خواهد بود.

مقام ارشد دارایی هنگ کنگ از دولت خواست ضمن تصویب بودجه، همه تلاش خود را برای مهار کرونا بکار گیرد و افزود که همه باید در این شرایط دست یاری به یکدیگر بدهند.

وی با اشاره به شیوع کرونا و تاثیرات آن بر اقتصاد پیش بینی کرد که به همین سبب در سال مالی جاری، اقتصاد هنگ کنگ بین ۴ تا ۷ درصد «افت» داشته باشد.

مقام هنگ کنگی افزود: ما در سال ۲۰۰۸ میلادی شاهد یک «سونامی اقتصادی» بودیم قبل از این در سال های ۱۹۹۷ و ۱۹۹۹ میلادی نیز بحران های مالی را تجربه کرده ایم اکنون نیز کرونا می تواند بار دیگر «شرایط وخیمی» را براقتصاد تحمیل کند.

وی در اظهاراتی نگران کننده تاکید کرد که تاثیرات همه گیری کرونا بر اقتصادی جدی تر از آن چیزی است که تصور می شد و طولانی تر از مدتی است که گمان می رود.

مقام ارشد دارایی هنگ کنگ همچنین با اشاره به بحران سیاسی و اختلافات در این جزیره نیز گفت: مناقشات برای این منطقه اصلا سازنده نیست وقت آن است که همه مردم اختلافات را کنار بگذارند. 

او اضافه کرد که ادامه درگیری های خشونت بار در هنگ کنگ مانند ماه های اخیر می تواند باعث بسته شدن فروشگاه ها و مراکز خرید و تعطیلی کسب و کارها شود و سرمایه گذاران را از حضور در این منطقه مایوس کند.