گردشگری و توریسم

استاندار: ایجاد قطب سوم صنعت خودرو در آذربایجان‌شرقی هدف گذاری شده است

محمدرضا پورمحمدی روز پنجشنبه در آئین رونمایی از محصولات جدید شرکت ایدم (تولید موتورهای دیزل ایران) با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، اظهار کرد: آذربایجان شرقی در سال‌هایی نه چندان دور از جمله استان‌های برتر صنعتی کشور بود که اکنون از این جایگاه فاصله گرفته است.

وی بر استفاده از ظرفیت‌های نهفته در بخش صنعت استان تأکید کرد و گفت: باید با همت جمعی و تلاش مضاعف، آذربایجان شرقی را به جایگاه درخشان خود در عرصه صنعت بازگردانیم.

پورمحمدی با اشاره به فعالیت مناسب شرکت‌هایی مانند ایدم و چرخشگر، خاطرنشان کرد: البته برخی از واحدهای فعال در صنعت خودروسازی با مشکلات جدی مواجه هستند که لازم است برای حل مشکلات آنها تدابیر لازم اتخاذ شود.

وی با بیان اینکه ایجاد قطب سوم تولید خودرو یکی از برنامه‌های اولویت‌دار استان آذربایجان شرقی است، افزود: با وجود زنجیره مناسب و مورد نیاز برای صنعت خودروسازی و استفاده بهینه از ظرفیت‌های صنعتی استان، تحقق این هدف دور از انتظار نیست.

در این آئین، خط تولید موتور ۴۵۷ با آلایندگی یورو ۴ و موتور ۳۵۵ با آلایندگی ۵ ای ای وی که برای اولین بار در کشور توسط شرکت ایدم ساخته شده است، به دست وزیر صنعت، معدن و تجارت افتتاح شد.