گردشگری و توریسم

رونمایی از موتورهای ۴۵۷ و ۳۵۵ خودروهای سنگین در ایران خودرو تبریز

مدیرعامل شرکت ایدم تبریز روز پنجشنبه در مراسم رونمایی و راه اندازی خط تولید این موتورها گفت: امسال ۲ نوع موتور ۳۵۵ برای اولین بار در کشور در حد یورو ۵ برای خودروهای سنگین و ۴۵۷ که موتور بین المللی بوده و در کل دنیا استفاده می شود در حد یورو ۴ تولید و تجاری می شود.

محمد رستم نژاد، افزود: موتور ۴۵۷ در حد یورو ۲ حدود ۸ سال قبل در ایدم تبریز تولید می شد که خط تولید آن متوقف شده بود و با تلاش متخصصان داخلی این موتور در حد یورو۴ تولید و تا ۲ ماه آینده روانه بازار می شود و تحول بزرگی در عرصه خودروهای تجاری و بین شهری و اتوبوسرانی ایجاد خواهد کرد.

وی اظهار داشت: این خودروها در راستای محیط زیست سبز با استفاده از توان و تلاش مهندسان داخلی در سطح انبوه تولید و وارد بازار مصرف می شود تا از میزان آلایندگی زیست محیطی موتورهای دیزلی بکاهند.

موتورهای تولید جدید در شرکت ایدم از مصادیق جهش تولید است

حجت الاسلام محمدعلی آل هاشم، نیز در این مراسم گفت: موتورهای تولیدی جدید در مجموعه ایدم تبریز مصادیق و نمود عینی رونق تولید داخلی مدنظر رهبر معظم انقلاب و جهش تولید بوده و وزارت صمت و ایران خودرو در راستای تحقق منویات رهبری گام برداشته و این اقدام ها موجبات خوشحالی رهبر معظم انقلاب را فراهم می کند.

تبریز جایگاه چهارمی بخش صنعت در کشور را از دست داده است

استاندار آذربایجان شرقی نیز در این مراسم با اشاره به وضعیت صنایع استان و تبریز، گفت: تبریز زمانی قطب صنعتی بوده و در جایگاه چهارم صنعت کشور قرار داشت ولی اکنون این جایگاه را از دست داده است.

محمدرضا پورمحمدی، افزود: در زمان حاضر وضعیت صنایع استان مانند ایدم و چرخشگر نبوده و خیلی از این واحدها با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کنند و برای روی پا ایستادن و رونق گرفتن نیاز به توجه جدی مسوولان دارند. 

وی با بیان اینکه ایجاد قطب سوم تولید خودرو در تبریز از برنامه‌های اولویت‌دار استان است، اظهار داشت: با توجه به وجود زیرساخت های مورد نیاز و مجموعه های تولید قطعات و سایر بخش های خودرو می تواند قطب سوم خودرو در این منطقه راه اندازی شود.