گردشگری و توریسم

استاندار: جهش گردشگری همدان با سه طرح کلان محقق می‌شود

سید سعید شاهرخی شامگاه یکشنبه در کارگروه جهش تولید استان اظهار داشت: سایت های اکباتان، علیصدر و باغ میوه سه طرح کلان گردشگری همدان است که اقتصاد استان را متحول می کند.

وی اضافه کرد: سایت گردشگری اکباتان با ۲۴۰ هکتار وسعت در مجاورت سد اکباتان به شهرداری واگذار شده تا ضمن مطالعه طرح با بکارگیری مشاور متخصص، زیرساختهای لازم را در این منطقه ایجاد کند.

شاهرخی گفت: ۲۳۰ هکتار از اراضی مجاور غار علیصدر نیز برای طراحی و اجرای سایت گردشگری به این مجموعه واگذار شده تا مقدمات کار را برای جذب سرمایه گذار فراهم کند.

استاندار همدان خاطرنشان کرد: باغ میوه همدان نیز در وسعت ۲۲۰ هکتار سومین سایت مهم گردشگری استان محسوب می شود که در ایجاد اشتغال و اقتصاد منطقه نیز بسیار اثرگذار است.

به گفته شاهرخی کارهای مقدماتی این طرح ها شامل مطالعه، طراحی و تصویب آن در کارگروه های مربوطه و ایجاد زیرساختهای مورد نیاز با کمک دستگاه های اجرایی تا پایان سال جاری باید به اتمام برسد و هر کدام در قالب یک بسته جداگانه آماده ارائه به سرمایه گذار باشد.

وی از شهرداری، اداره کل میراث فرهنگیٍ، گردشگری و صنایع دستی و شرکت سیاحتی علیصدر خواست این سه طرح را در صدر برنامه های خود قرار داده و تمام انرژی و توان خود را صرف به نتیجه رساندن این طرح ها کنند.

شاهرخی تاکید کرد: پس از آماده سازی این سایت‌ها می توان ۱۰ تا ۱۵ سرمایه گذار با سلیقه های متفاوت برای اجرا دعوت کرد تا ادامه کار توسط بخش خصوصی اجرا شود.

استاندار همدان با بیان اینکه در سال جهش تولید باید به دنبال کارهای ماندگار و کلیدی برای استان باشیم یادآوری کرد: سه سایت یاد شده تولید، اشتغال و توسعه را برای مردمان این دیار به ارمغان می آورد و می تواند کار ارزشمندی در تاریخ همدان ثبت شود.

تصویب طرح مطالعاتی دامنه شمالی الوند و ابلاغ آن به دستگاه های اجرایی و اتمام طرح موزه منطقه ای همدان از دیگر مواردی بود که شاهرخی در این جلسه خواستار شتاب بخشیدن به آنها شد.