گردشگری و توریسم

ثبت‌نام ۲۳۰ شهروند سردشتی در سامانه بیمه بیکاری

پیمان بریاجی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با شیوع بیماری کرونا و بیکاری برخی افراد، اقداماتی در راستای استفاده این افراد از تسهیلات بیمه بیکاری در سردشت اجرایی شد.

وی افزود: تاکنون ۲۳۰ نفر از افرادی که در این شهرستان به خاطر شیوع بیماری کرونا شغل خود را از دست داده‌اند در سامانه بیمه بیکاری ثبت‌نام کرده‌اند تا از مزایای بیمه بیکاری استفاده کنند.

وی با بیان اینکه در این شهرستان ۱۰ هزار نفر بیمه شده اصلی وجود دارد، اضافه کرد: از این تعداد ۶ هزار نفر مشمول قانون کار هستند که از مجموع مشمولان، ۲ هزار نفر کارگر ساختمانی، ۲۱۰ نفر کارگر ۳۱ واحد صنعتی فعال و مابقی کارگر واحدهای صنفی هستند.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی سردشت اظهار کرد: در راستای حمایت از کارفرمایان و کارگران لازم است آنها برای دریافت مقرری بیمه بیکاری تا پایان اردیبهشت ماه امسال در سامانه Bimebikari.mcis.gov.ir ثبت‌نام و فارغ از تشریفات قانونی، حداقل حقوق ماهیانه قانون کار در این مدت را دریافت کنند.

«بریاجی» بیان کرد: تنها بیکاران غیرارادی مشمول قانون کار که بیمه شده تامین اجتماعی و مشمول قانون بیمه بیکاری هستند، می‌توانند از مزایای بیمه بیکاری بهره‌مند شوند.

وی گفت: افراد متقاضی دریافت بیمه بیکاری که در سامانه ثبت‌نام کرده‌اند، موضوع بیکاری آنان بررسی و نتایج برخورداری از این بیمه به آنان اعلام خواهد شد.

سردشت با جمعیت ۱۲۰ هزار در جنوب آذربایجان‌غربی قرار دارد.