گردشگری و توریسم

اختصاص خط مشاوره ویژه کادر درمان

بهزاد وحیدنیا روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: کادر درمان از لحظه پذیرش بیماران با آنان در ارتباط هستند و گاهی در شرایطی قرار می گیرند که ناگزیرند خبر درگذشت بیمار را به خانواده او بدهند یا اینکه نگران هستند خود به بیماری مبتلا شوند و این موارد ممکن است سلامت روان آنان را در معرض تهدید قرار دهد.

وی خاطرنشان کرد: شرایط خاص کرونا موجب شده تا روزانه چهار هزار تماس با صدای مشاور بهزیستی کشور گرفته  شود که دو درصد از این تماس ها مربوط به کادر درمان است.

مدیرکل مشاوره و امور روانشناختی بهزیستی کشور اظهار داشت: برای ارائه خدمات مشاوره به کادر درمانی در تهران کد خاصی درنظر گرفته شده و در بقیه استان ها نیز در بخش خدمات مشاوره مربوط به کرونا، این خدمات ارائه می شود.

وحیدنیا اضافه کرد: با توجه به شرایط خاص کرونا، خدمات مشاوره به کادر درمانی حتی در ایام تعطیلات نیز ارائه می شود. به طورکلی ساعات ارائه خدمات مشاوره از ساعت هشت صبح تا ۱۲ شب افزایش یافته است.

بر اساس آخرین  آمار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکنون ۷۰ هزار و ۲۹ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا و تعداد جان باختگان مبتلا به این ویروس نیز به چهار هزار و ۳۵۷ نفر رسیده است.

همچنین در جهان تاکنون بیش از یک میلیون و ۷۷۰ هزار نفر به این بیماری مبتلا و ۱۰۸ هزار و ۳۳۸ نفر هم بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده اند.