گردشگری و توریسم, گردشگری ورزشی

زنگ ورزش دانش آموزان قزوین در فضای مجازی نواخته می‌شود

عین الله صادقی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: یکی از شاخص‌های سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش توجه به فعالیت‌های ورزشی و تندرستی دانش آموزان است و هر معلم به عنوان یک مربی تربیتی باید برای رشد و ارتقای جامعه هدف تلاش کند.
وی با اشاره به فعالیت ۶۴۰ مربی تربیت بدنی در مدارس استان، اظهار داشت: با توجه به شیوع بیماری کرونا، تعطیلی مدارس و تاکید بر ماندن در منزل، معلمان تربیت بدنی استان نیز پا به پای سایر همکاران، به طراحی تمرینات در فضای مجازی و آموزش از راه دور پرداختند.
صادقی ادامه داد: در حال حاضر بسیاری از معلمان تربیت بدنی به صورت خودجوش و از بستر فضای مجازی تعاملات و ارتباطات خود را با اولیا، دانش آموزان و خانواده‌ها حفظ کرده‌ و تلاش می‌کنند تا با ارائه “آموزش از راه دور” دانش آموزان را به انجام فعالیت بدنی و ورزشی تشویق نمایند.
این مسوول با اشاره به اینکه زنگ ورزش مانند سایر دروس در خانه تعطیل نیست، تصریح کرد: معلمان با ایجاد گروه در شبکه‌های مجازی، درس تربیت بدنی را به صورت روزانه در قالب فعالیت‌ها و بازی‌هایی متناسب با سن، جنس و دوره تحصیلی دانش آموزان و اهداف درس تربیت بدنی تهیه کرده و در قالب کلیپ‌های چند دقیقه‌ای در بخش آمادگی جسمانی و مهارت‌های جسمی و حرکتی منتشر می‌کنند.
وی با بیان اینکه تولید محتوی ورزشی می‌تواند در قالب فیلم‌های آموزشی، انیمیشن، پاورپوینت و جزوه از طریق فضای مجازی برای دانش‌آموزان ارائه شود، افزود: آموزش آمادگی جسمانی از طریق فضای مجازی برای تمامی پایه‌های تحصیلی مورد توجه است چون هم با حداقل فضا، امکانات و تجهیزات موجود در منازل همخوانی دارد و هم نقش به سزایی در توسعه و ارتقای سلامت جسمانی و روانی دانش آموزان ایفا می‌کند.
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان قزوین اضافه کرد: در دوره ابتدایی فعالیت‌های حرکتی با هدف افزایش نشاط، شادابی و ارتقای آمادگی جسمانی در قالب بازی‌های حرکتی در خانه توصیه می‌شود.
صادقی در خصوص برگزاری مسابقات ورزشی دانش آموزان که هر ساله در طول سال تحصیلی برگزار می‌شود، خاطر نشان کرد: خوشبختانه ۸۰ درصد مسابقات دانش آموزی تا اسفند ماه به اتمام رسید و تنها ۲۰ درصد این مسابقات باقی مانده که در صورت اتمام این شرایط در ماه‌های آتی برگزار خواهد شد.
وی یاد آور شد: پیش از عید طرح سفیران سلامت توسط دانش آموزان قزوینی در راستای پیشگیری از ویروس کرونا و پویش در خانه ماندن و توصیه‌های بهداشتی به اجرا در آمد و همچنان این طرح ادامه دارد.
استان قزوین ۲۵۰ هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی دارد.