گردشگری و توریسم

پاکستان نسبت به معضل کرونا پیش‌روی پناهجویان افغان هشدار داد

“شهریار خان آفریدی” امروز طی بازدید از اردوگاه‌های پناهندگان افغانستانی در شهر اسلام‌آباد پایتخت پاکستان در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی و تعطیلی شهرها با هدف مهار کرونا زندگی پناهجویان را نیز به شدت تحت تاثیر قرار داده است.

وی افزود: دولت پاکستان به دستور نخست وزیر این کشور بسته حمایتی از پناهجویان افغان را اعلام و نیازهای اساسی این افراد را تامین می‌کند اما به دلیل مشکلات فعلی پیش روی دولت در مقابله با ویروس کرونا، ممکن است پناهندگان با گرسنگی و بحران انسانی روبرو شوند.

این وزیر پاکستانی از سازمان ملل و کشورهای غربی خواست تا پاکستان را در تامین نیازهای پناهندگان افغانستانی در روزهای کرونایی یاری کنند زیرا پناهجویان نیز چشم‌ انتظار کمک‌های جهانی هستند.

وی اظهار داشت: پاکستان به رغم مشکلات مالی، طرح حمایت مالی برای پناهجویان افغان را به اجرا گذاشت و ما از کشورهای توسعه یافته نیز انتظار داریم که به دولت‌های میزبان پناهندگان برای رسیدگی به وضعیت ناشی از شیوع کرونا کمک کنند.

آفریدی هشدار داد: کرونا در پاکستان باعث بروز گرسنگی میان پناهندگان و دشواری در تامین مواد غذایی آنان شده است و ما از سازمان ملل می‌خواهیم که برای غلبه بر این بحران نقش‌آفرینی کند.

همزمان با سرعت جهشی در شمار مبتلایان به ویروس کرونا در پاکستان “عمران‌خان” نخست وزیر این کشور بیم آن دارد که اعمال تعطیلی سراسری جان میلیون‌ها نفر از قشر ضعیف و آسیب پذیر پاکستان را به خطر انداخته و ممکن است مرگ و میر ناشی از گرسنگی در کنار بحران کرونا، وضعیت دشواری را به وجود آورد.  
شمار بیماران کرونایی در شهرهای مختلف پاکستان از ۲ هزار و ۸۰۰ نفر عبور کرده و تاکنون ۴۵ نفر نیز بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.  
اکثر شهرهای پاکستان درگیر شیوع ویروس کووید-۱۹ بوده و با گذشت هر چند ساعت موارد جدید ابتلا به این ویروس ثبت می‌شود.