گردشگری و توریسم

کنگره از رشد نرخ بیکاری در آمریکا خبر داد 

براساس وبسایت دفتر بودجه کنگره آمریکا که مسئولیت ارائه اطلاعات در مورد بودجه و اقتصاد به کنگره را دارد، در کنار افزایش نرخ بیکاری پیش بینی می‌شود تولید ناخالص داخلی آمریکا بیش از ۷ درصد در سه ماهه دوم کاهش یابد.

 دفتر بودجه کنگره همچنین پیش بینی می‌کند اثرات اقتصادی طولانی مدت ویروس کرونا به طور بالقوه تا سال آینده ادامه دارد.  

براساس گزارش کنگره همچنین انتظار می‌رود که تأثیر بیکاری و تعطیلی مشاغل مدت‌ها احساس شود و نرخ بیکاری اساسی در برآورد هزینه ۹ درصد در پایان سال ۲۰۲۱ خواهد بود.  

با ادامه پیامدهای ناشی از بیماری کرونا در آمریکا، طی یک هفته اخیر بیش از ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در این کشور تقاضای بیمه بیکاری کردند و بدین ترتیب، شمار بیکاران به حدود ۱۰ میلیون تن می‌رسد که رکوردی جدید در تاریخ معاصر آمریکا به شمار می‌رود.  

وزارت کار آمریکا روز پنج‌شنبه ۱۴ فروردین اعلام کرد هفته پیش از آن نیز بیش از سه میلیون نفر تقاضای بیمه بیکاری داده بودند.  

به این ترتیب، رقم بیکارشدگان به حدود ۱۰ میلیون تن رسیده که از تمامی آمارها برای بازه زمانی مشابه در طول تاریخ این کشور بالاتر است.  

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، بسیاری از اقتصاددان‌ها با استناد به این آمار پیش‌بینی می‌کنند که رقم بیکاری تا پایان ماه جاری میلادی به ۲۰ میلیون نفر برسد؛ یعنی دو برابر رقم بیکاری در دوران رکود اقتصادی شدید در دهه ۱۹۳۰ که دست بالا به حدود ۸. ۷ میلیون تن رسید.  

بر اساس قوانین متعارف آمریکا، هر فردی که کمک‌هزینه یا بیمه بیکاری دریافت می‌کند باید به طور فعال در جستجوی شغل دیگری باشد؛ ولی با توجه به توقف گسترده فعالیت‌های اقتصادی در شرایط فعلی و ضرورت ماندن مردم در خانه، مصوبه اخیر از تمامی ایالت‌ها خواسته است که این شرط را حذف کنند.  

آسوشیتدپرس به نقل از مارک زندی اقتصاددان نوشته است پیش از شیوع کرونا حدود ۴۰ درصد از شرکت‌ها در حال استخدام نیروی جدید بودند ولی این رقم اکنون به ۶ درصد سقوط کرده است.