گردشگری و توریسم

اورسجی: کسب کرسی ریاست جهانی کبدی نیازمند دیپلماسی قوی با هند است

«عباس اورسجی» در خصوص شرایط فدراسیون کبدی در سالی که گذشت، اظهار داشت: از نکات منفی کبدی در سال ۹۸ نبود اردوهای زنان و نداشتن مسابقات برون مرزی و بین‌المللی بود. اما از نکات مثبت آن میزبانی مسابقات قهرمانی جوانان جهان در کیش محسوب می‌شود. همچنین برگزاری لیگ برتر کبدی در بخش مردان و زنان به بهترین شکل، داشتن پخش تلویوزیونی، جذب حامیان مالی و افزایش تعداد لژیونر ها از ۶ نفر به ۱۵ نفر از دیگر موارد مثبت این سال بود.

وی افزود: در سال جدید بازی‌های آسیایی ساحلی را در پیش‌رو داریم. همچنین باید در مسابقات قهرمانی جهان در بخش مردان و زنان هم شرکت کنیم که این رقابت‌ها برای ما بسیار حائز اهمیت است. علاوه بر آن مسابقات قهرمانی کشوری را در رده جوانان و نوجوانان برگزار می‌کنیم تا تمامی استان‌ها برای حضور در این رشته ترغیب شوند.

رییس فدراسیون کبدی در خصوص تلاش برای کسب ریاست جهانی فدراسیون جهانی، گفت: هنوز ۲ سال تا انتخابات ریاست فدراسیون جهانی مانده است اما برخی از کشورها درخواست داشتند تا این اتفاق زودتر رخ دهد تا من‌را به عنوان سرپرست معرفی کنند. در کنار آن یک سری مسایلی وجود دارد که ما باید به آن بیشتر توجه کنیم. بسیاری از لژیونرها در هند هستند و ما تعامل خوبی با هند داریم.

وی ادامه داد: همچنین شرایط و بستر کسب ریاست جهانی فدراسیون باید فراهم شود و مقر خوبی را در ایران برای این فدراسیون و نقاط قوت و ضعف آن را در نظر بگیریم. اگر هند این موضوع را نپذیرد برخی از لژیونرهای ما را حذف می‌کند و باید بگونه ای برخورد کنیم تا دیپلماسی خیلی خوبی که بین ما و هند ایجاد شده، از بین نرود.

اورسجی یادآور شد: امسال هم از لژیونرها در لیگ برتر ایران استفاده می‌کنیم و این تصمیم قطعی کمیته فنی فدراسیون است. اگر کبدی کاران را به هند می فرستیم این امر هدف دار است و قرار نیست آنان تجربه کسب کنند و دیگر به ایران بازنگردند؛ بلکه باید لژیونرهای بیشتری را تربیت کنیم.

وی عنوان کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا برنامه‌ای در عید نوروز نداریم و امیدوارم امسال توام با سلامتی و خیر و برکت برای هموطنانم باشد.