گردشگری و توریسم

۱۴۰۰ میلیارد ریال حقوق معوقه کادر درمان آذربایجان‌غربی پرداخت شد

دکتر جواد آقازاده روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این مبلغ به حساب همه کادر درمانی آذربایجان‌غربی که مطالبات عقب افتاده طی سال‌های قبل داشتند، واریز شده است.

وی ادامه داد: این واریزی به حساب مجموعه پزشکی آذربایجان‌غربی شامل سنوات، اضافه‌کار، حق لباس و کارانه ماه‌های سال قبل بوده که پرداخت شده  است.

وی با بیان اینکه بیمه سلامت بیش از یک‌هزار و ۳۸۰ میلیارد ریال به دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی بدهکار است، اظهار داشت: با پرداخت این مبلغ از طرف بیمه سلامت بخش عمده‌ای از مطالبات عقب‌افتاده کادر درمانی استان برطرف خواهد شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی‌ درمانی آذربایجان‌غربی اظهار داشت: پرداختی کادر درمانی این استان نسبت به سایر مناطق کشور در وضعیت بهتری قرار دارد به طوری‌که واریز اضافه کار حدود چهار ماه قبل آنها در شهرهای دیگر به یک سال نیز رسیده است.

وی همچنین تاکید کرد: موضوع عقب افتادن مطالبات حوزه درمان و پزشکی مشکلی سراسری در سطح کشور بوده و رفع آن خارج از توان استان است.

هم‌اکنون در آذربایجان‌غربی ۲ هزار و ۹۰۰ نفر پزشک عمومی و متخصص در ۳۲ واحد بیمارستانی مشغول فعالیت هستند و ۱۸۲ مرکز آزمایشگاهی و ۸۸ مرکز تصویربرداری در استان وجود دارد.