گردشگری و توریسم

نایب رییس زنان فدراسیون دو و میدانی: جابجایی رکوردها در سال ۹۸ پایین بود

«پریسا بهزادی» در گفت‌وگو با ایرنا در خصوص سالی که بر دو و میدانی‌کاران زن گذشت، اظهار داشت: در سال ۹۸ همچون سال‌های گذشته مسابقات نوجوانان و جوانان نداشتیم و همچنین بدلیل شیوع ویروس کرونا مسابقات صحرانوردی، داخل سالن و پیاده روی آسیا لغو شد. مهم‌ترین اتفاقی که در پایان سال ۹۸ رخ داد کسب رکورد مسابقات جهانی توسط فرزانه فصیحی بود.

وی افزود: گرچه در سال گذشته اردوی چندانی برای ملی‌پوشان برگزار نشد و تنها در رده سنی جوانان اردوهای خوبی داشتیم اما دختران ما توانمندی خود را نشان دادند. با شیوع ویروس کرونا همه برنامه‌های ما تحت تاثیر قرار گرفت. در سال گذشته ۵ دختر را برای اولین بار به مسابقات قهرمانی آسیا در قطر اعزام کردیم اما ناگفته نماند که جابجایی رکوردهای دختران ما نسبت به سال ۹۷ پایین آمده بود.

بهزادی اضافه کرد: یکی از نکات مثبت سال ۹۸ افزایش تیم‌داری باشگاه‌ها در لیگ باشگاه‌های دو و میدانی است. علاوه بر آن در این سال مسابقات داخل سالن آسیا دو و میدانی را در رده باشگاهی برگزار کردیم. امیدوارم در سال جدید «افشین داوری» بتواند به ورزشکاران این عرصه کمک بسیاری کند. با وجود اینکه معلوم نیست بازی‌های المپیک به تعویق می‌افتد یا خیر، اما ورزشکاران از نظر حضور در مسابقات داخلی، بین المللی و آماده‌سازی المپیک نیازمند برنامه‌های هدفمند ریاست جدید هستند تا به رشد قهرمانی آنان کمک شود.