گردشگری و توریسم

مخالفت کانادا با نظامی شدن مرزهایش با آمریکا

شبکه خبری سی‌ان‌ان گزارش داد «جاستین ترودو» نخست‌وزیر کانادا بامداد جمعه مخالفت خود را با طرح آمریکا برای استقرار نیروهای ارتش خود در ده‌ها کیلومتر از مرز با این کشور ابراز کرد.

ترودو که پس از تایید ابتلای همسرش به کرونا در قرنطینه به سر می‌برد، در یک نشست خبری آنلاین از محل اقامت خود گفت: کانادا و ایالات متحده طولانی‌ترین مرز غیرنظامی در جهان را دارند و به نفع هر دو کشور است که مرزها به همین شکل باقی بماند.

«کریستیا فریلند» معاون ترودو نیز در نشست خبری جداگانه‌ای اعلام کرد که اتاوا مخالفت صریح خود را با این اقدام آمریکا در سطوح مختلف دولتی به مقام‌های واشنگتن ابلاغ کرده است.

وی گفت: کانادا به شدت با طرح ایالات متحده مخالف است… ما به هیچ وجه اعتقادی به توجیه‌پذیر بودن این اقدام از لحاظ بهداشتی نداریم.

آمریکا و کانادا ۲۸ اسفندماه توافق کردند که مرزهای خود را برای تردد غیرضروری ببندند، اما روابط تجاری تحت تاثیر این تصمیم قرار نگیرد.

تاکنون بیش از ۸۰ هزار مورد ابتلای قطعی به کووید۱۹ در آمریکا تایید شده و از این تعداد، یکهزار و ۱۶۳ نفر جان باخته‌اند. این در حالی است که کانادا نزدیک به ۳ هزار و ۹۰۰ مورد ابتلا و ۳۷ مورد فوتی ناشی از کرونا اعلام کرده است.