گردشگری و توریسم

بیش از یک میلیون نفر از جمعیت هرمزگان غربالگری کرونا شدند

فریدون همتی یکشنبه شب در یک برنامه خبری اظهار داشت: غربالگری این شمار با استفاده از ظرفیت پایگاه های سلامت در سطح استان و همچنین برقراری تماس تلفنی با مردم، ثبت اطلاعات مردم در سامانه اینترنتی سلامت و همچنین تماس خود مردم با سامانه ۴۰۳۰ انجام شده است.

وی افزود: از این رقم ۷۰ درصد مربوط به جمعیت روستایی و ۴۰ درصد مربوط به جمعیت شهری استان است و این طرح تا زمان ثبت اطلاعات و غربالگری تمامی مردم هرمزگان ادامه دارد.

استاندار هرمزگان تصریح کرد: تمامی مبادی ورودی استان برای پیشگیری از بیماری کرونا تحت کنترل و مراقبت قرار دارند و میزان تردد مسافران به استان هرمزگان نیز ۹۰ درصد کاهش یافته است.

همتی تاکید کرد: مردم همچنان نکات و توصیه های بهداشتی را مورد توجه قرار دهند و با ماندن در خانه و خودداری از تردد غیرضروری به قطع چرخه انتقال ویروس کرونا کمک کنند.

ویروس کرونا که رسما کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد و تاکنون به بیش از ۱۵۰ کشور سرایت کرده است.

کرونا مانند سایر ویروس‌های تنفسی است که در افراد دارای نقص ایمنی مانند بیماران دیابتی، دیالیزی و دارای بیماری‌های خود ایمنی می‌تواند خطرناک باشد و مرگ‌ و میر آن تاکنون حدود سه درصد گزارش شده است.

این ویروس که از شهر ووهان چین شیوع یافته یک ویروس ناشناخته است و تنها راه مقابله با آن رعایت بهداشت فردی و حاضر نشدن در اجتماعات و محافل عمومی است.

سازمان جهانی بهداشت می گوید حدود ۸۰ درصد از افرادی که به این ویروس مبتلا می شوند علائم خفیفی دارند در حالیکه حدود ۶ درصد آنها دچار علائم جدی نظیر التهابی که در سراسر ریه گسترش می یابد، می شوند.

رعایت نکات بهداشتی به ویژه شستشوی مکرر دست ها و پرهیز از حضور در محیط های شلوغ، از اهمیت ویژه ای در قطع  شیوع زنجیره انتقال کرونا دارد.