گردشگری و توریسم

برای محقق شدن عنوان سال باید نقشه راه داشته باشیم 

فتح الله حقیقی شامگاه یکشنبه در نخستین جلسه کارگروه جهش تولید افزود: سال گذشته سال رونق تولید بود و ما در استان توانستیم در راستای حفظ و صیانت از وضعیت اشتغال و تولید گام های موثری برداریم و با این اقدامات سال ۱۳۹۸ بهترین سال از لحاظ فعالیت ها و عملکردهای اقتصادی بود. 

استاندار زنجان اظهار داشت: پارسال ۶ واحد بزرگ تولیدی افتتاح شد و ۱۰ واحد تولیدی که سال ها بلاتکلیف مانده و تعطیل شده بودند به چرخه تولید بازگشتند و احیا شدند. 

حقیقی یادآور شد: افزایش پرداخت تسهیلات بانکی برای تولید، کاهش بیمه بیکاری بگیران و افزایش بیمه های اجباری نمونه هایی از رونق تولید و استمرار اشتغال در استان بود که مقام عالی دولت در استان در این جلسه به آنها اشاره کرد. 

استاندار زنجان تاکید کرد: برای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در سال جهش تولید از امروز باید کمیته ای تشکیل شود با مسؤولیت سازمان مدیریت و برنامه ریزی تا با گرفتن نظرات مدیران استان و همچنین صاحبنظران اقتصادی و دانشگاهیان نقشه راه و برنامه دقیقی را برای رسیده به این هدف تدوین کنند.

وی اظهار داشت: در چنین شرایط سختی باید هنر مدیریتی را در استان ببینیم و با ایجاد بسترهای لازم برای جهش تولید گامی بلند برای توسعه استان برخواهیم داشت و تمام اقدامات صورت گرفته را مردم باید به عینه ببینند و احساس کنند. 

حقیقی تصریح کرد: سال جهش تولید امتداد سال رونق تولید است و باید از ظرفیتهای استان همچون شرکتهای دانش بنیان برای بهبود شرایط کسب و کار و تولید استفاده کنیم. 

استاندار زنجان همچنین از مدیران مسؤول در کنترل واحدهای تولیدی و سلامتی کارگران خواست به دقت مراقب سلامتی کارگران باشند تا موارد بهداشتی و فردی را رعایت کنند تا موردی از آلودگی ایجاد نشود که مجبور به تعطیلی واحد تولیدی شود. 

وی گفت: سال گذشته ۸۰ جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در جوار واحدهای تولید و صنعتی استان برگزار شد که این جلسات ۹۶۰ مصوبه داشت که ۸۵ درصد آن اجرایی شده است. 

استاندار زنجان افزود: سال گذشته ۲۷ واحد تولیدی دوباره احیا و به چرخه تولید بازگشت که این واحدها برای ۵۲۰ نفر شغل ایجاد کرد.