گردشگری و توریسم

افزایش مبتلایان به کرونا در ارومیه و خوی

دکتر جواد آقازاده روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: با این آمار تعداد مبتلایان در ارومیه به ۱۱۸ نفر و در خوی به ۳۴ نفر افزایش یافت.

وی اضافه کرد: این آمار نشان‌دهنده سهم ۳۹ درصدی ارومیه از کل مبتلایان استان است که البته روند افزایشی در این خصوص را همچنان شاهد هستیم.

وی اظهار کرد: همچنین طی ۲۴ ساعت گذشته پنج نفر در بوکان، چهار نفر در هرکدام از شهرستان های شاهین‌دژ و نقده، سه نفر در مهاباد و یک نفر در هرکدام از شهرستان های اشنویه، ماکو و پلدشت به بیماری کرونا مبتلا شده اند.

وی بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته شاهد موارد مثبت در شهرستان‌های پیرانشهر، چالدران، شوط، چایپاره، تکاب، سردشت، سلماس و میاندوآب نبودیم که امیدواریم این روند تداوم یابد.

آقازاده گفت: با این افزایش، تعداد مبتلایان در بوکان به ۴۳ نفر، شاهین‌دژ ۲۰ نفر، میاندوآب ۱۷ نفر، مهاباد ۱۵ نفر، نقده ۱۳ نفر و تکاب به ۱۲ نفر افزایش یافت.

وی افزود: در دیگر شهرستان‌های آذربایجان‌غربی تعداد مبتلایان تک رقمی بوده به طوری‌که کرونای هشت نفر در سلماس و ۶ نفر در سردشت مثبت اعلام شده‌است.

وی بیان کرد: همچنین تاکنون چهار نفر در چایپاره، چهار نفر در اشنویه، چهار نفر در ماکو و یک نفر در پیرانشهر به کرونا مبتلا شده‌اند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی‌درمانی آذربایجان‌غربی با اشاره به ابتلای یک نفر در پلدشت به بیماری کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته ادامه داد: در حال حاضر تنها ۲ شهرستان استان شوط و چالدران عاری از کروناست ولی مردم این شهرستان‌ها نیز باید نظیر مناطق دیگر موارد پیشگیری را به صورت کامل رعایت کنند.

به گزارش ایرنا ۳۰۰ نفر در آذربایجان‌غربی به بیماری کرونا مبتلا شده و تاکنون ۱۷ نفر فوت کرده‌اند.